یک چهارم جمعیت آفریقا به ویروس کرونا مبتلا می شوند

به گزارش مجله همراهان، سازمان جهانی بهداشت در تازه ترین پیش بینی خود خاطرنشان کرد، یک چهارم جمعیت یک میلیارد نفری آفریقا به ویروس کرونا مبتلا می شوند اما شمار تلفات این قاره نسبت به اروپا و آمریکا کمتر خواهد بود.

یک چهارم جمعیت آفریقا به ویروس کرونا مبتلا می شوند

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش گاردین، سازمان دنیای بهداشت در برآورد خود اشاره نموده که تقریبا یک چهارم از جمعیت یک میلیارد نفری 47 کشور آفریقا در سال آینده به کرونا مبتلا خواهند شد اما به دلیل جمعیت جوان تر آفریقا و سبک زندگی، آمار شدید ابتلا و تلفات آنها کمتر از قاره های اروپا و آمریکا خواهد بود.

الگوی دفتر منطقه ای سازمان دنیای بهداشت در آفریقا که در مجله پزشکی بی ام جی منتشر شده، پیش بینی نموده است، نرخ پایین تر سرایت بیماری و سرعت شیوع آن در آفریقا کمتر از سایر نقاط دنیا بوده که می تواند به مرگ 190 هزار نفر منجر گردد.

با این حال نویسندگان این تحقیق هشدار می دهند که افزایش پذیرش بیماران در بیمارستان ها ، نیازهای مراقبتی و تاثیر بسزای آن در دیگر خدمات بهداشتی مانند واکسیناسیون و زایمان، سبب اختلال در خدمات درمانی در طولانی مدت خواهد شد.

این تحقیق همچنین نشان داد که احتمالا بیماری کووید-19 تا حتی چند سال در آفریقا باقی خواهد ماند.

گزارش کمیسیون مالی سازمان ملل برای منطقه آفریقا در اواسط ماه آوریل (فروردین) پیش بینی نموده بود که تعداد مبتلایان تلفات ناشی از کرونا در آفریقا به مراتب بالاتر باشد و 1.2 میلیارد نفر را مبتلا نموده و جان 3.3 میلیون نفر را بگیرد. اما این مدل ها قابل قیاس نیستند زیرا در الگوی جدید، از داده های منطقه ای آفریقا در سازمان دنیای بهداشت استفاده می نماید که شامل گروه کوچکتری از کشورهاست و جیبوتی، مصر، لیبی، مراکش، سومالی، سودان یا تونس را در بر نمی گیرد.

این تحقیق نشان داد کشورهای کوچکتری همچون موریس، آسیب پذیرتر خواهند بود و کشورهایی مانند نیجر، موریتانی و چاد که جمعیت پراکنده تری دارند کمتر آسیب پذیرند.

کشورهای بزرگتری همچون کامرون، آفریقای جنوبی و الجزایر، بیشتر با ریسک بیماری روبرو اند در حالی که نیجریه بیشترین آمار مبتلایان را خواهد داشت.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1025

به "یک چهارم جمعیت آفریقا به ویروس کرونا مبتلا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک چهارم جمعیت آفریقا به ویروس کرونا مبتلا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید