3 بسته حمایتی از خانوارها ، معافیت های جدید برای مشاغل

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران، محدودیت های کرونایی از روز گذشته آغاز شده و تا انتها هفته دوم آذر ماه ادامه دارد. آنطور که رئیس جمهور گفته اگر در این دو هفته نتیجه مطلوب حاصل نشود ممکن است تعطیلی ادامه یابد.

3 بسته حمایتی از خانوارها ، معافیت های جدید برای مشاغل

همانند دور قبلی محدودیت های کرونایی، دولت برای این دور نیز بسته حمایتی درنظر گرفته است، برخی از این سیاست های حمایتی به طور مستقیم خانوارها را هدف قرار می دهد.

پرداخت یارانه 100 هزار تومانی برای 30 میلیون نفر و وام یک میلیون تومانی به 10 میلیون خانواده(30 میلیون نفر) با بازپرداخت 30 ماهه سیاست حمایتی دولت است که روز گذشته رئیس دولت به آن اشاره کرد.

طرح یارانه خرید کالاهای اساسی برای 60 میلیون نفر از جمعیت کشور نیز که از ابتدای مهر ماه مطرح شد، بلاخره پس از یک رفت و برگشت بین شورای نگهبان و کمیسیون برنامه وبودجه بالاخره تصویب شد.

معافیت های مالی برای مشاغل آسیب دیده

بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مشاغل در سه دسته تقسیم بندی شده اند. دسته ای که جز مشاغل ضروری تر تلقی شده و بدون تعطیلی به کارشان ادامه می دهند. دسته دوم مشاغلی هستند که فقط در شهرهایی با شرایط قرمز تعطیل می شوند و گروه سوم مشاغلی هستند که در تمام شهرهای ایران و در این دو هفته تعطیل هستند.

طبق گزارش روزنامه ایران، بر اساس این تعطیلی نزدیک به دو میلیون واحد صنفی تعطیل می شوند. دولت برای مشاغل نیز تصمیماتی گرفته تا از فشار مالی برای این قشر نیز کاسته شود.

مالیات: وصول مالیات تا بهمن ماه متوقف می شود.

اقساط: پرداخت اقساط واحدهای گردشگری در آذرماه به ماه آینده موکول شد.

قبض گاز: پرداخت قبض گاز کسب و کارهای آسیب دیده به ماه های آینده موکول شد، قبوضی که پرداخت آنها از ابتدای آذر ماه تا خاتمه دی ماه است بمدت دو ماه تمدید می شود.

چک برگشتی: چک برگشتی واحدهای آسیب دیده، در آذرماه اعمال نمی شود. طبق گفته معاون مالی رئیس جمهور، چنانچه در فاصله آذرماه و تعطیلی کسب و کارها، مسائل مالی به نحوی شد که فرد یا افرادی با چک برگشتی روبه رو شدند و نتوانستند بموقع پرداختی داشته باشند، با مراجعه به بانک می توانند آثار مترتب بر چک برگشتی و تبعات آن را پاک کنند.

عوارض شهرداری: پرداخت عوارض کسب شهرداری ها ، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات و ارائه صورت های مالی حسابرسی تا بهمن ماه تمدید شد.

اوراق مالیاتی: مهلت اعتراض به اوراق مالیاتی تا یک ماه و نیم تمدید می شود.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1371

به "3 بسته حمایتی از خانوارها ، معافیت های جدید برای مشاغل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 بسته حمایتی از خانوارها ، معافیت های جدید برای مشاغل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید