85 میلیارد تومان حق فوتبال روی هوا

به گزارش مجله همراهان، درودگر معترف است سال گذشته از نظر پرداختی به باشگاه ها ضعیف عمل نموده اند چرا که از 17 میلیاردی که پرداخت گردیده بود فقط 7 میلیارد تومان به حساب سازمان لیگ آمده است.

85 میلیارد تومان حق فوتبال روی هوا

به گزارش خبرنگاران ، داستان تبلیغات محیطی در لیگ برتر یکی از ماجراهای مغفول اما پرحاشیه فوتبال ماست. اتفاقی که می تواند بخش عمده ای از مسائل مالی تیم های لیگ برتری را کم نمایند با مسائل و مسائل پیچیده ای گره خورده و فعلا باشگاه ها بهره ای از این خوان گسترده نبرده اند.طبق قانون 65 درصد درآمد تبلیغات محیطی باید بین باشگاه ها،داوران و هیات های فوتبال توزیع گردد و از آنجایی که رقم اصلی رقم قابل توجهی است،باشگاه ها می توانند منتظر دریافتی ویژه ای از این بخش باشند و قسمتی از مسائل شان را با این حق ثابت حل نمایند.با این حال طی چند سال اخیر با قراردادهای عجیبی که در این حوزه بسته شد سازمان لیگ نتوانسته از اسپانسر قبلی حقوق و حقوق باشگاه ها را بطور کامل بگیرد و مدیران باشگاه ها از این ماجرا شاکی اند.

یکی از مدیرانی که سرش توی حساب و کتاب است در مصاحبه اخیر خود این بحث را درست در روز کلاس توجیهی تبلیغات محیطی سازمان لیگ باز کرد. سعید آذری گفت: با حضور حیدر بهاروند و صادق درودگر در بازاریابی سازمان لیگ کارهای خوبی انجام گردیده و قرار است اولین قسمت از پول باشگاه ها تا 4-5 روز دیگر به حساب آنها واریز گردد اما سازمان لیگ باید بداند که باشگاه ها در این فصل مسائل مالی زیادی دارند.سیاه جامگان به خاطر مشکل مالی در لیگ یک هم نتوانست شرکت کند و باشگاه هایی مثل ذوب آهن بودجه شان کم گردیده. فقط 3-4 باشگاه هستند که بودجه های 45 میلیارد تومانی دارند اما باشگاهی مثل ما مکلف به درآمدزایی هم گردیده است امیدوارم مسائل به زودی حل گردد.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان ادامه داد:سؤال من این است که چرا نسبت به دریافت اسپانسر قبلی لیگ مماشات می گردد؟ سازمان لیگ 85 میلیارد تومان از اسپانسر قبلی طلب دارد که این حق باشگاه ها است و هنوز هم با وجود برگزاری جلسات مختلف و جلسات داوری به نتیجه خاصی نرسیده ایم و ظاهراً باید به مراجع قضایی مراجعه کنیم اما نمی دانم چرا از اسپانسر قبلی شکایت نمی گردد.این 85 میلیارد تومان پول زیادی است که می تواند به باشگاه ها یاری کند.

بحث اصلی همین ماجرای پولی است که اسپانسر قبلی نمی دهد.شرکت امین سیمای کیش حالا طرف دعوی سازمان لیگ است و جلسات متعدد با مسوولان این شرکت برای دریافت حق بلوکه گردیده باشگاه ها جواب نداده است.صادق درودگر مدیر بخش بازاریابی سازمان لیگ می گوید:الان بر اساس قانون مشخصا باید با آن شرکت مذاکره کنیم و بعد به داوری و بعد به قوه قضاییه مراجعه کنیم. ما مذاکره کردیم و به نتیجه نرسیدیم.یعنی 21 جلسه برگزار کردیم که نتیجه ای در بر نداشت.الان هم داور معرفی نموده ایم و باید ما داور آنها بپذیریم و آنها هم داور ما را بپذیرند و در این مرحله پیگیری گردد. تا این لحظه هم موضوع داوری حل نگردیده و ما به نماینده خودمان گفتیم اگر امروز آنها داور ما را نپذیرفتند و قرارداد را امضا نکردند موضوع را به وسیله قوه قضاییه پیگیری کنیم.

اما اینطور نیست که اسپانسرهای قبلی کل پول را بلوکه نموده باشند و بخشی از بدهی شان را پرداخت نموده اند.درودگر در این باره شفاف سازی می نماید:فکر می کنم یک شرکت حدود 60 تا 70 میلیارد تومان تخفیف گرفته که هیات رییسه اظهار داشت حق نداشتند چنین تخفیفی بدهند اما در ادامه آنها به دادگاه رفتند ودادگاه هم رایش را صادر کرد و یک شرکت دیگر هم پرونده اش در جریان است و تا به حال حدود 50 میلیارد تومان به ما بدهکار است و یک شرکت دیگر هم 50 میلیارد تومان باید به ما بدهد.قطعا ما نزدیک به صد میلیارد طلبکار هستیم.

درودگر معترف است سال گذشته از نظر پرداختی به باشگاه ها ضعیف عمل نموده اند چرا که از 17 میلیاردی که پرداخت گردیده بود فقط 7 میلیارد تومان به حساب سازمان لیگ آمده است.با این حال ظاهرا قراراست سال جاری اتفاق های بهتری در این زمینه رخ دهد: تا به حال 8 میلیارد تومان گرفته ایم و تقسیم نموده ایم که سه و نیم میلیارد آن به داوران و مابقی به باشگاه ها داده گردیده است و تا 10 روز دیگر دومین پرداخت انجام می گردد.

به گفت مدیر بازرایابی سازمان لیگ قرارداد این سازمان با اسپانسر جدید در تاریخ 97،4،5 و قبل از شروع لیگ امضا گردیده بود.بر اساس این قرارداد اگر از سقف موجود کمتر تبلیغات انجام گردد این شرکت جدید باید مبالغ تبلیغاتی که انجام نگردیده را به سازمان لیگ بدهد و حق ندارد از کف قرارداد 85 میلیارد تومان ک تر پرداخت کند.جالب اینکه درودگر مدعی است شاید بتوانند بیشتر از این مبلغ هم پول بگیرند و رقمی که تا الان به آن رسیده اند بالاتر از 90 میلیارد رفته است.

درودگر مدعی است در قرارداد جدید پول ها به حساب سازمان لیگ می آید و مسئله ای برای توزیع آن نخواهند داشت.یعنی دیگر این گونه نیست که پول را پرداخت ننمایند.با این حال همه می خواهند بدانند پول تبلیغات محیطی چطور تقسیم می گردد و سهم باشگاه ها چقدر است؟به گفته درودگر 27 درصد به شرکت تبلیغات نماینده می رسد چرا که تا 15 درصد باید حق بازاریابی به شرکت هایی بدهند که تبلیغات می آورند.5 یا 6 درصد هم حق اجرای کار را دارد و 5 یا 6 درصد هم هزینه های این شرکت است.مابقی پول به حساب سازمان لیگ می آید.یعنی حدود 65 میلیارد تومان از کل مبلغ باقی می ماند که بین باشگاه ها و هیات های فوتبال و فدراسیون فوتبال و همین طور سازمان لیگ تقسیم می گردد.

3

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 11 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 57

به "85 میلیارد تومان حق فوتبال روی هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "85 میلیارد تومان حق فوتبال روی هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید