آب و برق از اول اردیبهشت گران می گردد

به گزارش مجله همراهان، وزیر نیرو گفت: بر اساس مصوبه 3 سال قبل دولت، از ابتدای اردیبهشت هر سال، تعرفه آب و برق 7 درصد افزایش می یابد.

آب و برق از اول اردیبهشت گران می گردد

به گزارش صدا و سیما، رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیئت دولت اضافه نمود: پیش بینی شده که در فصل بهار امسال هم، بارش ها به نسبت متوسط درازمدت بیش از 40 درصد کاهش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سال آبی 1400-1399 از اوایل مهر پارسال تا انتها شهریور امسال است افزود: یک سال است که نسبت متوسط بلندمدت بارش ها کاهش داشته به طوری که اگر بارش طبیعی در طول 12 ماه را در مجموع 250 میلی متر فرض کنیم، امسال این مقدار حدود 170 تا 180 میلی متر کاهش داشته است.

اردکانیان ادامه داد: خوشبختانه با اطلاع از شرایط کاهش بارندگی ها، برداشت ها از مخازن سد ها به صورت دقیق انجام شد، به شکلی که در حال حاضر حجم آب موجود در مخازن سد های کشور نسبت به پارسال فقط 10 درصد کمتر است و این نشان می دهد که در امسال با رعایت و صرفه جویی مردم در بخش کشاورزی و مصارف خانگی، تابستان را با آرامی پشت سر خواهیم گذاشت.

وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود به مصوبه سه سال پیش دولت مبنی بر افزایش هفت درصدی تعرفه آب و برق در ابتدای اردیبهشت هر سال اشاره و افزود: سال گذشته دولت مصوبه ای داشت که این مصوبه با عنوان برق امید از اوایل آبان و آب امید از اوایل دی ماه اجرایی شد.

اردکانیان اضافه نمود: بر اساس این مصوبه، دولت برای افراد کم مصرف تخفیف 100 درصدی در نظر گرفت و کسانی که تا یک سوم الگوی مصرف هستند، هم آب و هم برق آن ها شامل تخفیف 100 درصدی می گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شروع پویش هر هفته الف ب ایران از سه شنبه 17 فروردین گفت: در اولین هفته بیش از 3 هزار میلیارد تومان پروژه های صنعت برق سراسر کشور در شش منطقه شامل پست های برق، خطوط انتقال و شبکه های مختلف توزیع افتتاح خواهد شد.

اردکانیان افزود: فعالیت های این طرح تا انتها سال ادامه خواهد داشت، اما به طور تعیین تا انتها فعالیت دولت دوازدهم تعداد پنج سد مخزنی، سه تصفیه خانه آب، پنج تصفیه خانه فاضلاب، 10 هزار هکتار شبکه های اصلی آبیاری زهکشی، آبرسانی به بیش از 200 هزار هموطن روستایی به شکل پایدار افتتاح خواهد شد و سه نیروگاه حرارتی و هفت نیروگاه تجدید پذیر با ظرفیت حدود 500 مگاوات به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: فرارو
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1593

به "آب و برق از اول اردیبهشت گران می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب و برق از اول اردیبهشت گران می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید