آسیا و تازه ترین تحولات ضد کرونایی

به گزارش مجله همراهان، آسیا به عنوان اولین قاره ای که ویروس کرونا در آن شایع شد، اکنون تاحدود زیادی به وضع عادی بازگشته است و زندگی را ازسرمی گیرد.

آسیا و تازه ترین تحولات ضد کرونایی

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه در گزارشی به شرح تازه ترین تحولات آسیا در زمینه مقابله با کرونا پرداخت و رویکرد کشورهای مختلف این قاره در جهت مبارزه با بیماری کووید - 19 را مورد توجه قرار داد.

دورخیز ژاپن برای تمدید شرایط فوق العاده

-

دولت ژاپن برای تمدید حالت فوق العاده ملی تا خاتمه ماه می (10 خرداد) آماده می شود.

آبه شینزو نخست وزیر ژاپن 7 آوریل (18 فروردین) در توکیو و شش منطقه دیگر شرایط فوق العاده یک ماهه گفت و سپس آن را به سراسر کشور گسترش داد.

قرار است موعد این شرایط روز چهارشنبه به سرآید، اما نخست وزیر ژاپن احتمالا آن را تا خاتمه ماه می تمدید می کند.

کاهش محدودیت ها در مالزی

-

با کاهش قرنطینه سخت و محدودیت های اعمال شده در مالزی برای مهار کرونا، مردم این کشور اندک اندک به کار بازمی گردند و خودروهای بیشتری در خیابان ها دیده می شود.

به بیشتر مشاغل و کسب و کارها اجازه بازگشایی داده شده است، مشروط بر اینکه کارمندان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند. با این حال، اماکنی چون سینماها در مالزی که مردم در تماس نزدیکتری با هم هستند، همچنان تعطیل است.

میزان شیوع کرونا در مالزی نسبتا کم بوده، به طوری که تا به امروز حدود 6 هزار و 300 مورد ابتلا به کووید - 19 و حدود یک صد مرگ و میر ناشی از این بیماری در این کشور گزارش شده است.

مذاکرات استرالیا و نیوزیلند درمورد بازگشایی مرزها

-

جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند با مقام های استرالیایی برای بحث و بررسی درمورد طرحی موسوم به حباب ترانس - تاسمان تشکیل جلسه می دهد. این طرح به دو کشور همسایه امکان می دهد ممنوعیت های مسافرتی اعمال شده برای جلوگیری از شیوع کرونا را لغو کنند.

درپی کاهش قابل توجه موارد جدید ابتلا به کرونا در استرالیا و نیوزیلند، آردرن دعوت اسکات موریسون همتای استرالیایی خود برای شرکت در جلسه مجازی کابینه ملی استرالیا با شرکت مقام های فدرال و منطقه ای این کشور را پذیرفت.

نخست وزیر نیوزیلند گفت که می توان دوره قرنطینه دو هفته ای که از سوی دو کشور استرالیا و نیوزیلند در زمینه سفرهای بین المللی اعمال شده را به موجب این طرح، به طور دو جانبه لغو کرد.

وی با ابراز بی میلی از برآورد در مورد زمان اجرای این طرح اضافه نمود: انتظار نداشته باشید که این طرح در چند هفته عملی شود.

آردرن تائید کرد که در این جلسه مجازی، رویکردهای دو کشور در زمینه مقابله با ویروس کرونا از جمله استفاده از اپلیکیشن های ردیابی تماسی چون اپلیکیشن کوویدسیف استرالیا مورد بررسی قرار می گیرد.

نخست وزیر نیوزیلند گفت: ما به فعالیت در این فضا ادامه می دهیم، اما به آن متکی نیستیم؛ زیرا هیچ راه جادویی برای این مشکل وجود ندارد.

بازگشت بچه ها ویتنامی به مدارس

-

میلیون ها دانش آموز ویتنامی پس از اعلام هفدهمین روز پیاپی از عاری بودن کشور از ابتلای جدید به ویروس کرونا، به کلاس های درس بازگشتند.

تصمیم به بازگشایی مدارس پس از کاهش تدابیر مربوط به فاصله گذاری اجتماعی در این کشور واقع در جنوب شرق آسیا اتخاذ شد.

کارشناسان، عملکرد ویتنام در اعمال قرنطینه سراسری و ردیابی تماس های تلفنی را دلیلی برای موفقیت این کشور در مهار کرونا می دانند.

سقوط سهام

بازارهای آسیا پس از آنکه نگرانی ها از آغاز مجدد جنگ تجاری بین چین و آمریکا بالا گرفت، متحمل زیان شدیدی شد.

ادعای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و مایک پمپئو وزیر امور خارجه وی مبنی بر نشات دریافت ویروس کرونا از لابراتواری در شهر ووهان چین و مسؤولیت خواهی از افراد مسؤول این امر، بر کاهش بیشتر سرعت ابتلا به کووید - 19 و مرگ و میر ناشی از این بیماری سایه افکند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1052

به "آسیا و تازه ترین تحولات ضد کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیا و تازه ترین تحولات ضد کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید