شروع نخستین جلسه بحث درباره استیضاح ترامپ در سنای آمریکا

به گزارش مجله همراهان، نخستین جلسه بحث درباره استیضاح رئیس جمهور آمریکا دقایقی پیش در سنای این کشور شروع شد.

شروع نخستین جلسه بحث درباره استیضاح ترامپ در سنای آمریکا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا فوق لیسانس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از فاکس نیوز، نخستین جلسه بحث درباره استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از ساعت 12:30 بعد از ظهر روز سه شنبه به وقت محلی با سخنرانی میچ مک کانل رهبر اکثریت سنای آمریکا شروع شد.

میچ مک کانل در واکنش به اظهارات سناتورهای دموکرات که خواهان حضور شاهدان در جلسات استیضاح دونالد ترامپ شده اند، گفت: فرا خواندن شاهدانی که اکنون برای رئیس جمهور کار می نمایند و یا زمانی برای او کار می نموده اند، باعث پیچیدگی و طولانی شدن جدل های قانونی بر سر اختیارات رئیس جمهور خواهد شد و فرایند استیضاح رئیس جمهور در سنا را طولانی خواهد نمود.

در ادامه جلسه، آدام شیف رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا که از سوی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان به عنوان یکی از مدیران (دادستان های) جلسه استیضاح ترامپ به سنا معرفی شده است، در خصوص دلایل استیضاح رئیس جمهور آمریکا گفت: رئیس جمهور آشکارا معتقد است که با استناد به بند 2 قانون اساسی می تواند هرکاری که می خواهد انجام دهد، ولو اینکه کارش مفسدانه باشد. این در حالی است که وقتی پایه گذاران قانون اساسی، بند استیضاح را در قانون اساسی گنجاندند، دقیقاً چنین رفتارهایی را در نظر داشته اند.

آدام شیف در ادامه تأکید کرد که اگر به شاهدان اجازه حضور در دادگاه استضاح دونالد ترامپ در مجلس سنا داده نگردد، دادگاه استیضاح به یک دادگاه فرمایشی بدل خواهد شد.

دونالد ترامپ اواسط ماه دسامبر (اواخر آذرماه) به دو اتهام سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی در فرایند تحقیقات کنگره، در مجلس نمایندگان آمریکا استیضاح شد که در اتهام اول، 230 نفر با استیضاح ترامپ در این مورد موافقت و 197 نفر مخالفت کردند و در خصوص اتهام دوم یعنی اتهام کارشکنی در کار کنگره، 229 نفر رای مثبت و 198 نفر رای مخالف دادند تا پفراینده استیضاح در اختیار سنا قرار گیرد.

ماجرای سوء استفاده ترامپ از قدرت علیه جو بایدن که از آن به عنوان یک رسوایی بزرگ موسوم به اوکراین گیت یاد می گردد، پس از آن برملا شد که افشاگر یا افشاگرانی از کاخ سفید به رسانه ها و نمایندگان کنگره اطلاع دادند که ترامپ در جریان مکالمات تلفنی از رئیس جمهور اوکراین خواسته است که دستور انجام تحقیقاتی را در خصوص تخلفات اقتصادی احتاقتصادی پسر جو بایدن معاون سابق رئیس جمهور آمریکا (باراک اوباما) صادر کند. به گفته افشاگران، ترامپ حتی ارائه یاری های نظامی به اوکراین را منوط به پذیرش این خواسته نموده است.

در پی افشای این ماجرا، مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست نانسی پلوسی دموکرات فرایند استیضاح دونالد ترامپ را کلید زد و در ادامه، کمیته های اطلاعاتی و قضایی مجلس نمایندگان تحقیقات خود را در خصوص سوءاستفاده ترامپ از قدرت در جریان ماجرای اوکراین گیت شروع کردند.

تکمیل می گردد...

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 767

به "شروع نخستین جلسه بحث درباره استیضاح ترامپ در سنای آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع نخستین جلسه بحث درباره استیضاح ترامپ در سنای آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید