موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با لایحه اصلاحات انتخاباتی

به گزارش مجله همراهان، مجلس نمایندگان آمریکا امروز (پنج شنبه) پیش نویس قانونی برای اصلاح فرایند انتخاباتی را تصویب کرد.

موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با لایحه اصلاحات انتخاباتی

رویترز در این باره خاطرنشان کرد: مجلس کنندگان آمریکا پیش نویس قانونی با نام H.R. 1 را با 220 رای موافق در مقابل 210 رای مخالف تصویب کرد.

همچنین گفته می شود بیشتر اعضای حزب جمهوریخواه آمریکا با این طرح مخالف بودند.

این طرح با کسب اکثریت رای دموکرات های آمریکا درکنگره تصویب شد، اما در مرحله بعدی باید به تصویب در مجلس سنا نیز برسد که با مخالفت جمهوریخواهان با این طرح امکان ممانعت از آن وجود دارد.

دموکرات ها این طرح را علیه فساد انتخاباتی توصیف کرده و گفتند این امکان را فراهم می آورد تا دسترسی به رای دادن و شفافیت انتخاباتی فراهم شود.

یکی از کنندگان مجلس آمریکا در این باره گفت: فکر نمی کنم هرگز پیش از این تا به این حد فوریت در این امر وجود داشته باشد. وقتی می بینیم جمهوریخواهان چه اقداماتی را در برخی ایالت ها انجام می دهند متوجه می شویم که باید استاندار ها را بازبینی کنیم. با این کار به افراد اجاز می دهیم بدون مانع رای دهند.

این قانون با نام قانون برای مردم که بیشتر با نام H.R. 1 شناخته می شود اولویت اصلی دموکرات ها برای تصویب بوده تا پس از انتخابات سال جاری و اتهامات دونالد ترامپ رئیس جمهور پشین آمریکا، به تقلب انتخاباتی، دوباره اعتماد مردم را بازگردانند.

دولت بایدن حامی اکید این طرح است.

کاخ سفید در بیانیه ای در این باره خاطرنشان کرد: تلاشی برای نابودی و تضعیف دموکراسی ما انجام شد که هرگز پیش از آن اینچنین ندیده بودیم. این قانون برای حمایت ما از حق رای مردم و تقویت دموکراسی در آمریکا حائز اهمیت ویژه ای است.

این قانون از ایالت ها می خواهد حداکثر تا 15 روز نتایج انتخابات را اعلام کنند. همچنین بر اساس آن تمام رای گیری ها به شکل مجازی و در یک زمان انجام خواهد شد.

هزاران نفر از طرفداران ترامپ دو هفته پیش از برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا، و به منظور جلوگیری از تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری از سوی کنگره، با خشونت به ساختمان کنگره در واشنگتن دی سی حمله کردند.

پس از آن ترامپ به اتهام تحریک به شورش برای دومین بار در کنگره محاکمه شد؛ اما در جریان بررسی دومین استیضاحش و با رأی گیری سناتور ها، با 57 رأی به مجرم بودن و 43 رأی به بی گناه بودن، از اتهامات وارده تبرئه شد.، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1548

به "موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با لایحه اصلاحات انتخاباتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با لایحه اصلاحات انتخاباتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید