آقای رئیس جمهور، خسته نباشید

به گزارش مجله همراهان، سفر چهار روزه رئیس جمهور روحانی به ایتالیا و فرانسه، درعین حال که آغازگر فصل جدیدی از روابط ایران و اروپا شد، اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران را نیز به جهانیان نشان داد.

آقای رئیس جمهور، خسته نباشید

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران ، سفر چهار روزه رئیس جمهور روحانی به ایتالیا و فرانسه، درعین حال که آغازگر فصل جدیدی از روابط ایران و اروپا شد، اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران را نیز به جهانیان نشان داد.

برای ما ایرانیان آنچه امروز در روابط بین الملل اهمیت دارد، عزت ملت و اقتدار نظام حکومتی در تعامل با جهانیان است. انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی، ملت ایران را از وابستگی سیاسی به شرق وغرب نجات داد، بساط استعمارگران را از این کشور برچید و استقلال را به ارمغان آورد. این نعمت بزرگ تا امروز پا برجا مانده و ثمرات آن در عرصه های مختلف درحال ظاهر شدن است. سفر هفته گذشته رئیس جمهور روحانی به دو کشور اروپائی، بخشی از این ثمرات را نشان داد.

اینکه مقامات ارشد کشورها به دیدار همدیگر بروند و مذاکره نمایند و سفرهایشان به امضاء قراردادهائی منجر شود، امری طبیعی است. آنچه در این میان اهمیت دارد نوع برخورد با این سفرها و تعاملات است و سفر رئیس جمهور روحانی به دو کشور اروپائی با توجه به همین نکته دارای ویژگی هائی است که آن را ممتاز می کند. بخشی از این ویژگی ها را می توان اینگونه برشمرد.

اول آنکه سفر رئیس جمهور روحانی به ایتالیا و فرانسه با ابراز اشتیاق شدید سران این دو کشور صورت گرفت و آنها در سخنانشان این اشتیاق را با بهترین و شفاف ترین عبارات و الفاظ به زبان آوردند. همین واقعیت را رسانه های دو کشور ایتالیا و فرانسه و صاحبنظران سیاسی آنها نیز منعکس کردند.

دوم آنکه اشتیاق سران دو کشور ایتالیا و فرانسه نسبت به سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به کشورهایشان در عمل نیز تجلی یافت. آنها در استقبال رسمی از رئیس جمهور روحانی سنگ تمام گذاشتند و با رعایت تمام آداب و معیارهای مورد نظر مسئولین ایرانی و حرمت گذاری های کامل درتمام مراحل، نشان دادند که حتی حاضرند از ضوابط معمول و عادات و آداب جاری خودشان به نفع ضوابط جمهوری اسلامی ایران عقب نشینی نمایند تا نشان دهند که برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه ای قائل هستند.

سوم آنکه رئیس جمهور روحانی در این سفر با نهایت صراحت و اقتدار از مواضع نظام جمهوری اسلامی در تمام زمینه ها به ویژه مسائل منطقه خاورمیانه و مبارزه با تروریسم دفاع کرد و عملکرد سران ارتجاع عرب و حامیان غربی آنها را زیر سوال برد. امروز، روبرو ساختن اسلام و ملت های مسلمان با علامت سوال بزرگی که عملکرد تروریست های تکفیری و حامیان منطقه ای و غربی آنها موجب آن شده، مهم ترین تلاش رسانه های غربی است. مواضع شفاف رئیس جمهور روحانی و تشریح عملکرد نظام جمهوری اسلامی در مقابله با تروریسم و افشای خیانت های سران ارتجاع عرب به ویژه آل سعود و حامیان غربی آنها در حمایت از تروریسم، مخاطبان رسانه های غربی را با واقعیت های عریانی روبرو کرد که در پاک کردن علامت سوال جعلی آنها در برابر اسلام و مسلمانان بسیار موثر بود و افکار عمومی غرب را متوجه این واقعیت ساخت که این علامت سوال باید در برابر سران ارتجاع عرب و همدستان غربی آنها قرار گیرد.

افکار عمومی غرب اکنون به این واقعیت پی برده است که نظام جمهوری اسلامی ایران و اسلامی که این نظام ترویج می کند، اساسی ترین پایه صلح است و ایران اسلامی مقابله با تروریسم و استعمار و استثمار ملت ها را رسالت اجتناب ناپذیر خود می داند. این دستاورد بزرگ را باید قدر بدانیم و با تکیه بر آن برای معرفی اسلام ناب محمدی به جهانیان تلاش کنیم.

چهارم آنکه مسئولان کشورهای ایتالیا و فرانسه همزمان با سفر رئیس جمهور روحانی به کشورشان با صراحت اعلام کردند از تحریم ایران دچار خسران شده اند و اعتراف کردند که برخورد منفی با ایران یک اشتباه استراتژیک بود که غرب مرتکب شد. هر چند عامل اصلی این خطا آمریکا بود ولی سران کشورهای اروپائی و روسیه و چین نیز باید خود را ملامت نمایند که با پیروی کورکورانه از آمریکا، کشورها وملت های خود را دچار خسران کرده اند. اظهار ندامت سران کشورهای اروپائی از تحریم ایران آنهم همزمان با سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به کشورهایشان، روشن ترین نشانه موفقیت سیاست دولت یازدهم در پیشبرد مذاکرات هسته ای و انتها دادن به تحریم های ظالمانه است. اکنون سران کشورهای اروپائی با صراحت اعتراف می نمایند که درصدد جبران اشتباهات خود بر آمده اند.

و پنجم آنکه انعقاد قراردادهای متعدد اقتصادی در سفر رئیس جمهور روحانی به ایتالیا و فرانسه هر چند اقدامی در جهت منافع طرفین است، اما این واقعیت را نشان می دهد که طرف اروپائی با پی بردن به اشتباه خود اکنون درصدد استفاده از فرصت به دست آمده است. درست به همین دلیل است که مسئولان ایرانی باید با هوشیاری کامل قدم به این عرصه بگذارند و منافع و مصالح کشور را در هر شرایطی بر هر چیز دیگری ترجیح دهند.

برای پی بردن به اهمیت سفر رئیس جمهور روحانی به ایتالیا و فرانسه و مشخص شدن جایگاه ایران، خوب است مروری بر سفر رئیس جمهور دولت های نهم و دهم به ایتالیا و بعضی کشورهای دیگر حتی کشورهای عربی صورت بگیرد. بی دعوت سفر کردن، خود را دعوت کردن، برخوردها و موضع گیری ها و اظهارات دون شان ملت ایران، فقط بخشی از ویژگی های آن سفرها بود که موجب تحریم های بیشتر می شد. دولت یازدهم، تحریم ها را لغو کرد، اموال بلوکه شده را برگرداند و تحریم نمایندگان را وادار به تکریم ملت ایران کرد، واقعیتی که در سفر رئیس جمهور روحانی به ایتالیا و فرانسه جلوه گر شد. این سفر، نشان داد که مسئولان جمهوری اسلامی ایران می توانند در اوج عزت و اقتدار وارد تعامل با جهان شوند و از منافع و مصالح ملت ایران به درستی حفاظت نمایند. سهم رئیس جمهور روحانی در تامین این دستاورد قابل تقدیر است و به همین جهت، مردم می گویند: آقای رئیس جمهور ، خسته نباشید.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 694

به "آقای رئیس جمهور، خسته نباشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آقای رئیس جمهور، خسته نباشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید