اردوگاه پناهجویان یونان آتش گرفت

به گزارش مجله همراهان، وزارت مهاجرت یونان از آتش سوزی در یکی از اردوگاه های پرازدحام پناهجویان در این کشور اطلاع داد و خاطرنشان کرد که در پی وقوع این حاثه دست کم 200 تن بی سرپناه شده اند.

اردوگاه پناهجویان یونان آتش گرفت

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به نقل از یورونیوز، انوس لوگوتتیس، یکی از مسئولان وزارت مهاجرت یونان در این خصوص به خبرگزاری فرانسه گفت که این آتش سوزی پس از وقوع درگیری میان اهالی اردوگاه روی داد و سبب شد تا حدود 200 نفر بی خانمان شوند.

بر اساس گزارش های اولیه که از سوی منابع محلی در اختیار خبرگزاری ها قرار گرفته این حادثه تلفات جانی به همراه نداشته است.

اردوگاه ساموس، محلی که آتش سوزی در آن روی داده یکی از پرجمعیت ترین اردوگاه های پناهجویان در یونان است. این اردوگاه در حالی که حدود 700 نفر گنجایش دارد، هم اکنون نزدیک به هفت هزار پناهجو را در خود جای داده است.

یک نهاد غیردولتی فعال در این اردوگاه در پایگاه اینترنتی خود آورده است که آتش سوزی در دو مرحله انجام گرفته؛ نخست محلی در پشت تاسیسات پزشکی اردوگاه صبحگاه دستخوش آتش سوزی شده و سپس ساعاتی بعد هنگام غروب آتش به بسیاری از کانتینرها و چادرها سرایت نموده است.

یک منبع پلیس در ساموس همچنین از بروز سومین مورد آتش سوزی خبر داده و اعلام نموده که مورد تازه آتش سوزی نیز هنگام نزاع میان مهاجران آفریقایی و پناهجویان عرب زبان انجام شده است.

به گفته پلیس پس از آتش سوزی های اخیر تنش میان بعضی پناهجویان ساکن در اردوگاه با پرتاب سنگ به روی یکدیگر ادامه یافت.

گفته می گردد که در پی وقوع این حوادث مأموران پلیس ضدشورش در اردوگاه مستقر شده و هفت تن نیز در این میان دستگیر شده اند.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهجویان و بسیاری از نهادهای غیردولتی حامی پناهجویان از دولت یونان خواسته اند که از ازدحام موجود در اردوگاه های پناهجویان بکاهد و بعضی از ساکنان کمپ ها را به دیگر بخش های خاک این کشور و دور از جزایر منتقل کند.

دولت یونان به تازگی بیان کرد، طرح انتقال 2300 پناهجو (عمدتا افراد مسن و بیماران) از کمپ های جزایر به مناطق غیرجزیره ای به دلیل خطرهای ناشی از شیوع ویروس کرونا به تأخیر افتاده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 915

به "اردوگاه پناهجویان یونان آتش گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوگاه پناهجویان یونان آتش گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید