تور ارمنستان ارزان: باکو به اظهارات سفیر آمریکا در ارمنستان واکنش نشان داد

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ترند نیوز، لیلا عبداله یوا سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان امروز یکشنبه در واکنش به اظهارات سفیر آمریکا در ارمنستان بیان کرد که منطقه قره باغ بخش جدایی ناپذیری از کشورش به تعداد می رود.

تور ارمنستان ارزان: باکو به اظهارات سفیر آمریکا در ارمنستان واکنش نشان داد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در این خصوص گفت: بر این باور نیستیم که مساله شرایط قره باغ حل شده است. این موضوع در دستور کار گروه مینسک است. سخنان سفیر آمریکا به اسم یکی از رؤسای گروه مینسک می تواند موجب خلل در فعالیت آینده این گروه گردد.

لیلا عبداله یوا در این خصوص ادامه داد: چنین سخنانی از سوی سفیر آمریکا غیرقابل قبول است. مناقشه قره باغ موضعی مربوط به گذشته است و باکو از تمامیت ارضی خود اطمینان حاصل نموده است و منطقه ها مالی شرق زنگزور و قره باغ با فرمان رئیس جمهور ما در هفتم ژوئیه 2021 ایجاد شد. این سرزمین ها بخش جدایی ناپذیری از جمهوری آذربایجان هستند و نمی توان در باره آن ها صحبت کرد.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان 1399 بعد از 44 روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش بس در منطقه کوهستانی قره باغ به توافق رسیدند.

بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در آغ دام، کلبجر و لاچین را تخلیه نموده و کریدوری زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 شهریور 1400 بروزرسانی: 22 شهریور 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1827

به "تور ارمنستان ارزان: باکو به اظهارات سفیر آمریکا در ارمنستان واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: باکو به اظهارات سفیر آمریکا در ارمنستان واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید