برندگان جوایز نوبل جوایز خود را امروز دریافت می نمایند

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران، مارتین کارپلوس، مایکل لویت، آریه وارشل برای ساخت مدلهای چند مقیاسی برای سیستمهای پیچیده شیمیایی برندگان جایزه شیمی سال جاری هستند که این جایزه را به طور مشترک دریافت خواهند کرد.

برندگان جوایز نوبل جوایز خود را امروز دریافت می نمایند

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

پیترهیگز از بریتانیا و فرانسوا انگلرت از بلزیک برای نظریه سال 1964 خود در رابطه با چگونگی جرم دریافت ذرات زیراتمی که سال گذشته در آزمایشگاه سازمان تحقیقات هسته ای اروپا مشاهده آن تأیید شد جایزه نوبل فیزیک سال جاری را از آن خود نموده اند.

سه محقق آمریکایی برای پیشرفتهای خود در درک چگونگی حرکت ماده های کلیدی در یک سلول جایزه نوبل پزشکی سال جاری را به خانه می برند. جیمز ایی روتمان، رند دبلیو شکمان و توماس سی شدهوف برندگان نوبل پزشکی سال جاری هستند که جایزه را امروز به خانه خواهند برد.

احمد اوزومجو دبیرکل سازمان منع گسترش سلاحهای شیمیایی جایزه صلح نوبل را از طرف این سازمان در مراسمی که در اسلو، نروژ برگزار شده بود دریافت می نماید. این سازمان مورد حمایت سازمان ملل ابتکار عملی را برای شناسایی و خنثی کردن ذخایر سلاح های شیمیایی سویه راهنمایی نموده بود.

سه آمریکایی برای انجام یک تحقیق مشترک با موضوع تحلیل تجربی قیمت دارائی ها برندگان نوبل اقتصاد 2013 انتخاب شدند. یوگن فاما، لارس پیتر هنسن، و رابرت شیلر از آمریکا سه برنده جایزه اقتصاد هستند که امروز این جایزه به طور مشترک دریافت می نمایند.

آلیس مونرو که از سوی آموزشگاه سوئد به عنوان استاد داستان کوتاه معاصر لقب گرفته و از وی به عنوان چخوف کانادا یاد می گردد دخترش را به جای خود به مراسم دریافت جایزه نوبل راهی استکلهم نموده است چراکه این نویسنده 82 ساله توانایی سفر به سوئد را نداشت.

هرجایزه نوبل مبلغی معادل 1.2 میلیون دلار است.

27 نوامبر 1895 آلفرد نوبل آخرین وصیت خود را امضا کرد و بیشتر دارایی خود را به جایزه ای اختصاص داد تا همه ساله بدون توجه به ملیتی خاص، به افراد شایسته اهدا گردد. براساس وصیت نوبل، بخشی از این جوایز به فردی اهدا می گردد که مهمترین کشف را در حوزه پزشکی و فیزیولوژی، فیزیک، شیمی ، اقتصاد، ادبیات و صلح اهد می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 780

به "برندگان جوایز نوبل جوایز خود را امروز دریافت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برندگان جوایز نوبل جوایز خود را امروز دریافت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید