برگزاری همایش دانشجویان ایرانی مقیم سوئد با حضور سفیر ایران در استکهلم

به گزارش مجله همراهان، همایش دانشجویان ایرانی مقیم سوئد با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در استکهلم برگزار و دانشجویان به بیان مسائل خود از جمله مسائل کنسولی پرداختند.

برگزاری همایش دانشجویان ایرانی مقیم سوئد با حضور سفیر ایران در استکهلم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، به ابتکار سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم پس از وقفه ای نسبتا طولانی، همایش دانشجویان ایرانی مقیم سوئد دیروز (آدینه) 14 آبان ماه در محل سفارت ایران با حضور تعداد قابل توجهی از دانشجویان و علاقه مندان برگزار گردید.

احمد معصومی فر سفیر جمهوری اسلامی در سوئد طی سخنانی ایرانیان مقیم و به ویژه دانشجویان و فرهیختگان ایرانی که دل هایشان به عشق ایران و آینده ایران گره خورده را سرمایه های بزرگ ملی خواند و گفت: همه باید به وسیله ایجاد بسترهای لازم، کوشش کنیم تا این ظرفیت بزرگ بتواند با ایجاد و حفظ ارتباط مستمر، در برنامه های رشد و توسعه مالی کشورمان مشارکت فعال داشته باشند.

در این نشست بعلاوه پس از ارائه توضیحاتی از سوی هاشمی رایزن فرهنگی و نیلی مسئول بخش کنسولی سفارت ایران در استکهلم، شرکت کنندگان مهم ترین دغدغه های خود از جمله ضرورت ایجاد تشکل دانشجویی در این کشور و پیگیری جلسات مستمر آن، امکان بهره گیری از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان در ایران و سوئد، لزوم ارتباط بیشتر دانشجویان ایرانی مقیم سوئد با رایزنی علمی ایران در اروپا، ضرورت توجه به برطرف بعضی مسائل پایه ای مربوط به بهره گیری از تخصص و دانش نخبگان ایرانی به وسیله مسئولان کشور و... را مطرح نمودند که پاسخ ها و توضیحات تکمیلی به وسیله مسئولان جلسه ارائه شد.

در این همایش بعلاوه قربانی رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در اروپا به صورت مجازی توضیحاتی را درباره ظرفیت های کلی موجود در اروپا برای دانشجویان ایرانی و مساعدت های قابل انتظار از رایزنی علمی مطرح نمود.

در سرانجام این نشست، بعضی مسائل کنسولی دانشجویان و فرهیختگان ایرانی در سوئد مطرح و توضیحاتی به وسیله سفیر و کنسول سفارت ارائه شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1924

به "برگزاری همایش دانشجویان ایرانی مقیم سوئد با حضور سفیر ایران در استکهلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری همایش دانشجویان ایرانی مقیم سوئد با حضور سفیر ایران در استکهلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید