توجه به گردشگری و صنایع دستی رونق اقتصادی و اشتغال را به دنبال دارد

به گزارش مجله همراهان، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اهمیت هر سه حوزه مأموریت‌های این سازمان گفت: میراث‌فرهنگی پایه کار در این سازمان است و گردشگری و صنایع‌دستی می‌تواند به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور کمک کند.

توجه به گردشگری و صنایع دستی رونق اقتصادی و اشتغال را به دنبال دارد

به‌گزارش خبرنگار خبرنگاران، علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، امروز دوشنبه 25 تیر در دیدارهای جداگانه با سه نماینده مجلس به بررسی حوزه‌های مأموریت‌های سه‌گانه سازمان متبوع خود پرداخت.

او در این نشست‌ها با اشاره به اهمیت رونق گردشگری از این صنعت به‌عنوان راهکاری برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی نام برد و از صنایع‌دستی نیز به‌عنوان منبعی مهم برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی یاد کرد و گفت: خوشخبتانه در حوزه تولید صنایع دستی وضعیت خوبی داریم و این هنر صنعت می تواند به ایجاد اشتغال در کشور بسیار کمک کند.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در دیدار خود با همایون هاشمی نماینده میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب نیز بر رونق و توسعه گردشگری در آذربایجان غربی تأکید کرد.

هاشمی در این دیدار به تشریح ظرفیت های گردشگری و آثار فرهنگی تاریخی شهرهای حوزه انتخابیه خود پرداخت و مونسان نیز با اشاره به اهمیت و توسعه رونق صنعت گردشگری بر حمایت‌ها از توسعه گردشگری، مرمت آثار فرهنگی تاریخی و تأمین زیرساخت‌های گردشگری در شهرهای مختلف کشور از جمله شهرهای استان آذربایجان غربی تأکید کرد.

معاون رئیس جمهوری همچنین در دیدار با عباس گودرزی نماینده بروجرد و اشترینان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز با اشاره به خانه های تاریخی در بروجرد از این خانه‌ها به‌عنوان یک ظرفیت بزرگ یاد کرد و به تشریح برنامه‌های سازمان میراث‌فرهنگی در خصوص احیای خانه‌های تاریخی در کشور پرداخت.

او افزود: استفاده از خانه‌های تاریخی باید به‌عنوان راهکاری برای توسعه گردشگری و درآمدزایی و اشتغال‌زایی مورد توجه قرار گیرد.

گودرزی نیز در این نشست به تشریح ظرفیت های گردشگری و آثار فرهنگی تاریخی بروجرد اشاره کرد و گفت: یکی از مزیت‌های مهم بروجرد، خانه‌های تاریخی این شهر است و می‌تواند عامل مهمی در رونق گردشگری در این منطقه باشد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همچنین در دیدار با علی بختیار نماینده مردم گلپایگان و خوانسار نیز با اشاره به ظرفیت‌های این دو شهر در حوزه گردشگری خواستار استفاده از ظرفیت های گلپایگان و خوانسار در تولید ثروت و ایجاد اشتغال شد.

مونسان در دیدار با این نماینده مجلس با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال گفت: بی‌کاری ام‌الفساد است و راهکارهای مختلف از جمله توجه به گردشگری و نیز رونق صنایع دستی می تواند به ایجاد اشتغال و رفع این مشکل کمک کند.

او افزود: رونق گردشگری ایجاد اشتغال را به‌دنبال دارد و توجه به صنایع‌دستی نیز می‌تواند برای افراد شغل ایجاد کند و از طریق گردشگری و صنایع‌دستی می‌توان درآمدزایی ایجاد کرد.

منبع: chtn.ir
انتشار: 26 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 7

به "توجه به گردشگری و صنایع دستی رونق اقتصادی و اشتغال را به دنبال دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به گردشگری و صنایع دستی رونق اقتصادی و اشتغال را به دنبال دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید