خبرنگاران تاکسی های با عمر کمتر از 10 سال باید هر 6 ماه معاینه فنی دریافت کنند

به گزارش مجله همراهان، قزوین- خبرنگاران- مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: تمامی تاکسی های با عمر پایین تر از 10 سال هر 6 ماه و تمام تاکسی های با عمر بالای 10 سال هر سه ماه ملزم به دریافت گواهی معاینه فنی هستند.

خبرنگاران تاکسی های با عمر کمتر از 10 سال باید هر 6 ماه معاینه فنی دریافت کنند

به گزارش خبرنگاران، اسماعیل عرشیان روز شنبه با بیان اینکه برای داشتن هوای پاک تاکسی ها همچون دیگر خودروها ملزم به دریافت معاینه هستند، افزود:تاکسی هایی که از تاریخ تولید آنها یک سال گذشته است باید برای دریافت گواهی معاینه فنی به مراکز مجاز معاینه فنی مراجعه کنند.

عرشیان افزود: در سال گذشته 871 تاکسیران برای دریافت گواهی معاینه فنی به مرکز معاینه شهید رجایی مراجعه کردند که از این تعداد 572 نفر در مرحله اول پیروز به دریافت معاینه فنی شدند و 299 نفر نیز با بر طرف کردن عیوب خودروهای خود، در مرحله دوم گواهی معاینه فنی را دریافت کردند.

وی گفت: 70 درصد عامل مردودی تاکسی ها در مرحله اول آلایندگی و 30 درصد بقیه به عواملی چون مشکل در سیستم ترمز، کمک فنر، انحراف محور و عیوب ظاهری مربوط بوده است.

این مسوول افزود: نرخ معاینۀ فنی در سال جاری 47 هزار تومان است که بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی، تاکسی هایی که به مرکز معاینه فنی شهید رجایی مراجعه کنند، از یارانه برخوردار شده و فقط 23 هزار و 500 تومان می پردازند.

قزوین دارای سه هزار و 650 دستگاه تاکسی در قزوین با پنج هزار راننده و کمک راننده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1604

به "خبرنگاران تاکسی های با عمر کمتر از 10 سال باید هر 6 ماه معاینه فنی دریافت کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تاکسی های با عمر کمتر از 10 سال باید هر 6 ماه معاینه فنی دریافت کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید