خبرنگاران سفیر ایران: علاقه مند به توسعه همکاری ها با عمان هستیم

به گزارش مجله همراهان، تهران - خبرنگاران - سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان گفت: ظرفیت های عظیمی در میان فرهیختگان، فعالان فرهنگی، هنری و ورزشی در ایران وجود دارد و علاقه مند به تقویت و توسعه همکاری های فرهنگی، هنری و ورزشی ایران و عمان هستیم.

خبرنگاران سفیر ایران: علاقه مند به توسعه همکاری ها با عمان هستیم

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش خبرنگاران از سفارت ایران در عمان، علی نجفی خوشرودی روز یکشنبه با ذی یزن بن هیثم آل سعید وزیر فرهنگ، ورزش و جوانان و فرزند ارشد سلطان عمان ملاقات و درباره همکاری های دو کشور گفت وگو کرد.

نجفی با اشاره به برخورداری دو کشور از فرهنگ، تاریخ و تمدن، صندلی سلطنت عمان را در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با اهمیت توصیف کرد و گفت: ایران و عمان روابط سیاسی و مالی خوبی دارند و این امر بستر مناسبی برای توسعه همکاری های فرهنگی و ورزشی به وجود می آورد.

وی با قدردانی از همکاری های مشترک میان دو کشور در عرصه های فرهنگی و هنری، دوستی و محبت را موجب ماندگاری مناسبات فرهنگی خواند و تاکید نمود: ظرفیت های عظیمی در میان فرهیختگان، فعالان فرهنگی، هنری و ورزشی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و ما علاقه مند به تقویت و توسعه همکاری های فرهنگی، هنری و ورزشی دو ملت هستیم.

سفیر ایران در عمان حضور اقشار مختلف بازرگانی، فرهنگی و علمی ایرانی مقیم در سلطان نشین عمان را فرصت مغتنمی برای بهره گیری از وجود آنان در فعالیت های مشترک دانست و تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا با برگزاری فعالیت های مشترک از جمله برگزاری هفته فرهنگی، تهیه فیلم و سریال و مسابقات و اردوهای ورزشی در دو کشور زمینه را برای تحکیم پیوند صلح، دوستی و محبت دو ملت بکار گیرد.

از توسعه مناسبات فرهنگی، هنری و ورزشی استقبال می کنیم

ذی یزن بن هیثم آل سعید وزیر فرهنگ، ورزش و جوانان عمان نیز در این ملاقات ضمن خوش آمدگویی به سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران، روابط دو کشور را عمیق و با تاریخ و فرهنگ مشترک توصیف کرد و از توسعه مناسبات فرهنگی، هنری و ورزشی استقبال کرد.

وی سیاست های عمان را پس از حضور سلطان هیثم در امتداد سیاست های سلطان فقید سلطان قابوس عنوان و ابراز امیدواری کرد که همکاری دو کشور به ویژه در زمینه فرهنگی و ورزشی در دوره جدید به سطح مطلوبی ارتقا یابد.

در این ملاقات که سید علی موسوی زاده رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت دو طرف همچنین ضمن آنالیز فعالیت های گذشته، راهکاری های توسعه همکاری های فرهنگی، هنری و ورزشی میان دو کشور را مورد آنالیز قراردادند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1279

به "خبرنگاران سفیر ایران: علاقه مند به توسعه همکاری ها با عمان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سفیر ایران: علاقه مند به توسعه همکاری ها با عمان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید