خبرنگاران سکوت کاخ سفید در خصوص حضور احتمالی ترامپ در نشست گروه 20

به گزارش مجله همراهان، تهران- خبرنگاران- تنها دو روز تا زمان برگزاری نشست گروه 20 به میزبانی عربستان سعودی به جامانده و کاخ سفید درباره شرکت ترامپ سکوت نموده و هنوز در خصوص حضور رییس جمهوری آمریکا در این نشست واکنشی نشان نداده است.

خبرنگاران سکوت کاخ سفید در خصوص حضور احتمالی ترامپ در نشست گروه 20

به گزارش خبرنگاران از سی ان ان، تا کنون کاخ سفید در خصوص حضور دونالد ترامپ در نشست گروه 20 که به صورت مجازی در عربستان سعودی برگزار می گردد، هیچ اطلاع رسانی ننموده و مشاوران ترامپ نیز تا کنون به برگزارکنندگان نشست 20 اعلام ننموده اند که که آیا آنها باید انتظار حضور ترامپ را داشته باشند و یا نه؟

ترامپ در یک ماه گذشته در دو اجلاس مهم آسیایی نیز حضور نیافت و رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی کاخ سفید به جای وی در این نشست ها حضور یافت.

به گزارش سی ان ان، مشاوران ترامپ در حال حاضر به طور موقت برای اوبراین برنامه ریزی نموده اند تا وی به جای ترامپ در اجلاس آپک (سازمان همکاری های مالی آسیا-پاسفیک) که روز آدینه بصورت مجازی برگزار می گردد، حضور یابد.

در حال حاضر تنها حضور مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در نشست گروه 20 اطلاع رسانی شده است.

ترامپ ارزش اجلاس های بین المللی را که محل ملاقات و و گفت وگو رهبران کشورها است ، بارها زیر سال برده است.

نشست سران گروه 20 قرار است در 21 و 22 نوامبر (اول و دوم آذر) بصورت ویدئو کنفرانس به میزبانی ریاض برگزار گردد و عربستان اولین کشور عربی است که این اجلاس را میزبانی می نماید.

اجلاس دو روزه ثروتمندترین کشورهای دنیا در پی انتخابات جنجالی آمریکا که مورد مخالفت دونالد ترامپ قرار گرفته و در بحبوحه نقدها به آنچه که پاسخ ناکافی گروه 20 به بدترین رکود طی دهه ها می خوانند، برگزار می گردد.

اجلاس گروه 20 که معمولاً فرصتی برای تعاملات یک به یک بین رهبران دنیا است و در سایه همه گیری پرنوسان برگزار می گردد، به جلسات مختصر آنلاین در خصوص مسائل دنیای اضطراری- از تغییرات آب وهوایی گرفته تا نابرابری فزاینده- کاهش یافته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1366

به "خبرنگاران سکوت کاخ سفید در خصوص حضور احتمالی ترامپ در نشست گروه 20" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سکوت کاخ سفید در خصوص حضور احتمالی ترامپ در نشست گروه 20"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید