تور فرانسه ارزان: خشم مردم الجزائر از پاریس؛ کالاهای فرانسوی تحریم و سفیر اخراج گردد

به گزارش مجله همراهان، اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه علیه الجزائر خشم مردم این کشور را برانگیخته و فعالان اجتماعی با راه اندازی هشتگ هایی خواهان تحریم کالاهای فرانسوی شدند.

تور فرانسه ارزان: خشم مردم الجزائر از پاریس؛ کالاهای فرانسوی تحریم و سفیر اخراج گردد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فعالان شبکه های اجتماعی از چند روز پیش هشتگ اخراج سفیر فرانسه خواسته مردمی، تحریم فرانسه و تحریم کالاهای فرانسوی را راه اندازی کردند که با استقبال کاربران این کشور روبرو شد.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه اخیرا گفت، رئیس جمهور الجزائر در یک رژیم بی نهایت سخت، بلاتکلیف مانده است. ماکرون بعلاوه مدعی شد که پیش از استعمار فرانسه، ملت الجزائر وجود نداشته و آنها از استعمار عثمانی به استعمار دیگر منتقل شدند.

ریاست جمهوری الجزائر در واکنش به این سخنان ماکرون بیانیه ای صادر و اظهارات وی را دخالت در امور داخلی الجزائر تلقی کرد. در این بیانیه گفته شد: در پی اظهارات منسوب به رئیس جمهور فرانسه که هیچ منبع رسمی هم آن را رد نکرد، الجزائر بر مخالفت قاطعانه با هر دخالت غیرقابل قبول در امور داخلی این کشور بیان می دارد.

خشم مردم؛ سفیر پاریس اخراج گردد

فعالان الجزائر هم در واکنش به این سخنان ماکرون با اشاره به اینکه وی از تاریخ اطلاعی ندارد، خواهان اخراج سفیر فرانسه از کشورشان شدند.

خولة فعال الجزائری نوشت که ملت همیشه با حملاتی که کشورشان روبرو است مقابله می نماید و بایستی فرانسه و فراوریات فرانسوی را تحریم کنیم.

بعلاوه هشتگ تحریم کالاهای فرانسوی 343 به سه زبان عربی، انگلیسی و فرانسوی با استقبال گسترده کاربران روبرو شد.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، مریم یکی از فعالان اجتماعی در این خصوص نوشت: امروز وظیفه ما این است که تحریم کالاهای فرانسوی را فراموش نکنیم.

فعال دیگری نوشت: از دو روز پیش الجزائر سفیر خود در فرانسه را برای مشورت فراخواند و عبور هواپیماهای نظامی فرانسه از حریم الجزائر را تعلیق نموده، این همان دولتی است که ما آن را محترم می شماریم.

فعالان اجتماعی بعلاوه فهرستی از کالاهای فرانسوی را تهیه نموده اند تا با کالاهای فراوری کشورشان جایگزین نمایند.

بعلاوه دولت الجزائر در حال آنالیز اقدام دیگری برای بازنگری در روابط مالی و تجاری با فرانسه است.

یک منبع الجزائری در این خصوص گفت:ما در حال ارزیابی دقیق روابط مالی و تجاری با فرانسه و جایگزینی آن با شرکای دیگر هستیم.

در صورتی که الجزائر در روابط مالی و تجاری خود با الجزائر بازنگری کند، شرکت های فرانسوی فعال در این کشور به ویژه شرکت های دارویی و سیمانی و بانکی، خسارت های زیادی متحمل خواهند شد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1867

به "تور فرانسه ارزان: خشم مردم الجزائر از پاریس؛ کالاهای فرانسوی تحریم و سفیر اخراج گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: خشم مردم الجزائر از پاریس؛ کالاهای فرانسوی تحریم و سفیر اخراج گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید