درباره نرگس مست؛ فیلمی که احتمالا حوصله تان را سر می برد

به گزارش مجله همراهان، فیلم سینمایی نرگس مست آخرین فیلم سینمای اکران آنلاین به نمایش درآمده است اگر هنوز به سینما نمی روید تنها گزینه انتخاب شما برای دیدن فیلم نو است.

درباره نرگس مست؛ فیلمی که احتمالا حوصله تان را سر می برد

اگر علاقه مند به فیلم تاریخی هستید یا از طرفداران قدیمی میترا حجار هستید، فیلم نرگس مست را ببینید اما ممکن است در میانه های فیلم حوصله تان سر برود.

اولین تجربه سینمایی دری

کارگردان و نویسنده نرگس مست سید جلال الدین دری است. دری حقوق خوانده با این فیلم اولین تجربه خود را در فیلم سینمایی داشته است و پیش از آن سریال کپی برابر اصل که با هدف آشنایی با مسائل حقوقی و اسناد ساخته شده بود را کارگردانی کرده بود و با فیلمنامه هایش او را می شناسند.

بن بست، آخرین سرقت، عقاب صحرا، پول کثیف، سرگشته و کمکم کن از جمله فیلم هایی است که نویسندگی آن با دری بوده است.

فیلم نرگس مست از جمله فیلم هایی است که در صف اکران مانده بود. این فیلم در سال 1395 ساخته شد و تا چندی پیش اکران نشد و به شرایط کرونایی رسید. فرایند تولید نرگس مست از سال 93 با نوشتن فیلمنامه آغاز شد. در همان سال برای دریافت پروانه ساخت اقدام و آذرماه سال 94 مجوز ساخت صادر شد. سال 95 و درروزهای پایانی اعتبار تاریخ پروانه ساخت فیلم آغاز شد.

دیر اکران شدن این فیلم نسبت به سال ساختش باعث شده بود که دری شاکی شود و در مصاحبه ای گفته بود که اگر به جای اساتید هنر و فرهنگ درباره 4 کله پوک فیلم ساخته بودم، فیلمم به سرعت اکران می شد.

فیلم ضعیف است

این فیلم داستان یک سازنده قدیمی تار است که در خانه اش با گروه جوانی که تمرین موسیقی می کنند، در ارتباط است. او در فضای ذهنی خودش استادان موسیقی ایران را گاه به جای آنها تصور می کند و ما ترانه های ماندگار فارسی را از آن استادان می شنویم.

در این فیلم هومن برق نورد در نقش محمد فرخی یزدی، سیامک صفری در نقش علی اکبر شیدا، نگار عابدی در نقش قمرالملوک وزیری ایفای نقش می کنند.

در این باره بخوانید:

نقش های متفاوت امیر جعفری را ببینید

این مستندهای ایرانی را حتما ببینید

فیلم های ایرانی که نامزد اسکار شدند

با شنیدن داستان فیلم، بسیاری راغب می شوند که آن را ببینند اما فیلمنامه و کارگردانی فیلم نتوانسته است منتقدان را راضی کند. بیشترین نقد به سمت فیلمنامه فیلم است که آن را فاقد انسجام و اثربخشی می دانند که داستان هم ندارد و دیالوگ های فیلم حتی پر اشتباه هستند و طراحی صحنه بسیار ضعیفی دارد.

میترا حجار، مهدی پاکدل، سعید پورصمیمی، سیامک صفری، رضا فیاضی، هومن برق نورد، متین ستوده، بهنام قربانی و امیرحسین مدرس بازیگران این فیلم هستند و اکران آنلاین این فیلم از طریق فیلیمیو و نماوا صورت می گیرد.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1916

به "درباره نرگس مست؛ فیلمی که احتمالا حوصله تان را سر می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره نرگس مست؛ فیلمی که احتمالا حوصله تان را سر می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید