روغن بادام جهت استفاده بر روی پوست

به گزارش مجله همراهان، مفید بودن روغن بادام شیرین جهت افزایش زیبایی و سلامت پوست به اثبات رسیده است. به شگفتی هایی که این روغن دارد در این مقاله پی ببرید.

روغن بادام جهت استفاده بر روی پوست

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

مفید بودن روغن بادام شیرین جهت افزایش زیبایی و سلامت پوست به اثبات رسیده است. به شگفتی هایی که این روغن دارد در این مقاله پی ببرید.

روغن بادام از مغز خشک شده بادام شیرین استخراج می شود. بادام در بسیاری از منطقه ها دنیا رشد می نماید، به طوریکه کالیفرنیا بزرگترین فراوری کننده آن به شمار میرود. مفید بودن این روغن از قرن ها پیش و در بسیاری از داروهای سنتی، به اثبات رسیده است. این روغن در گذشته و بعلاوه در زمان حال به روغن بادام (Roghan Badam) در آیورودا، و طب یونانی (Tibb Yunani) در نظام پزشکی یونانی فارسی معروف بوده است. از آنجا که روغن بادام شیرین دارای خواص درمانی و چرب کنندگی بسیاری است، به اسم روغن عصاره ای جهت مراقبت از پوست مورد استفاده گسترده ای قرار گرفته است. این روغن یکی از مواد تشکیل دهنده و یا روغن های حامل مهم و اصلی در بسیاری از محصولات زیبایی و آرایشی می باشد. خواص مغذی و مقوی آن از این روغن عنصری باارزش جهت مراقبت از پوست ساخته است. روغن بادام دارای ته رنگ مایل به زرد همراه با بوی شیرین منحصر بفردی است.

مزایای روغن بادام در مراقبت از پوست

کسانی که پوست خشکی دارند، با استفاده از این روغن، کیفیت نرم کنندگی بالای آن را احساس خواهند کرد، به این علت که به سرعت جذب پوست شده و به ترمیم و اصلاح خشکی، ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن پوست یاری می نماید. بسیاری از افرادی که از حساسیتهای پوستی رنج می برند و می خواهند مانعِ از دست رفتن بیشتر رطوبت پوست شوند، این روغن را مورد استفاده قرار می دهند. ثابت شده است که این روغن عامل تسکین دهنده جهت درمان آلرژی و التهاب پوستی به شمار میرود. روغن بادام می تواند پوست خشن خصوصاً آرنج، زانو و پاشنه را صاف و نرم سازد. پوست ترک خورده و خشک شده، و یا زخم ها و عفونت ها جزئی در پوست بعلاوه می توانند با روغن بادام درمان شوند.

روغن بادام یک روغن سنگین بوده که از آن یک نرم کننده بسیار عالی می سازد. هنگامی که به طور مستقیم یا به اسم روغن حامل استفاده شود، به سرعت جذب می شود. این روغن به علت آنکه خیلی چرب و معطر نمی باشد، روغن محبوب چشمه آب گرم به شمار میرود. و جهت روشن کننده پوست مورد استفاده قرار می گیرد، به گونه ای که مصرف مرتب آن پوست را پاک نموده و موجب نرمی و انعطاف پذیری آن می شود. ماساژ این روغن بر روی پوست به حفظ تعادل PH پوست یاری نموده و به آن ظاهری درخشنده بخشیده و همچین رطوبت پوست را حفظ می نماید.

حلقه های تیره زیر چشم چیزی است که بسیاری از خانمها و آقایان با آن درگیرند. خستگی طولانی مدت از یک زندگی پر مشغله، عادات غذایی بد، و عدم خواب کافی همواره نخست به وسیله چشمانی خسته تظاهر می نماید. پوست زیر چشم بسیار ظریف بوده و معمولاً اولین قسمتی است که رطوبت خود را از دست می دهد. استفاده روزانه از روغن بادام زیر چشم در شب، و ماساژ ملایم، موجب بهبود این ناحیه از پوست می شود. ماساژ دادن به افزایش گردش خون یاری نموده و این امر در مقابل پوست زیر و اطراف چشم را هیدراته و مرطوب می سازد. کمی عسل را با روغن بادام مخلوط نموده و آن را در قسمت حلقه تیره زیر چشم ماساژ دهید. این کار نه تنها پف زیر چشم را کاهش می دهد، بلکه پوست این ناحیه را روشن تر و درخشنده تر می سازد.

به اسم یک منبع غنی از ویتامین E، استفاده از روغن بادام شیرین تعداد چین و چروک و خطوط ریز را کاهش داده و ایجاد آنها را به تأخیر می اندارد. برترین کار استفاده این روغن در شب می باشد، البته پس از آنکه صورت و گردن خود را به طور کامل تمیز نمودید. در واقع می توان آن را یک روز در میان و یا تنها دو مرتبه در هفته انجام داد. روغن بادام حاوی خواص طبیعی ضد میکروبی است که به جلوگیری از توسعه و رشد عفونت های باکتریایی مسبب آکنه، زخم یا عفونت های پوست یاری می نماید. بعلاوه به کاهش و روشن کردن لکه های تیره و دیگر زخم های صورت یاری می نماید. ویژگی نرم کنندگی آن به جوان سازی و سفت شدن پوست یاری می نماید. بعلاوه آفتاب سوختگی را التیام بخشیده و به یکنواخت شدن رنگ پوست یاری می نماید.

نکات قابل توجه

روغن بادام شیرین برای پوست بی خطر می باشد. با این حال، طبیعت روغن به دست آمده از بادام تلخ سمی بوده و جهت مراقبت از پوست مناسب نمی باشد. بنابراین، مطمئن شوید که برای پوست تنها از روغن بادام شیرین استفاده نمایید.

روغن بادام برای افرادی که نسبت به آجیل و روغن های استخراج شده از آنها حساسیت و آلرژی دارند، مناسب نمی باشد.

جهت جلوگیری از فاسد شدن روغن، پس از آنکه آن را جهت استفاده باز کردید، درون ظرفی در مکانی خنک و تاریک و بدور از نور خورشید نگهداری کنید.

مراقب باشید روی لباس نریزد، به این علت که به راحتی آن را لک می نماید.

روغن بادام هم می تواند به طور مستقیم بر روی پوست استفاده شود و هم می تواند با مواد تشکیل دهنده دیگر مخلوط شود. جهت استفاده مستقیم، چند قطره از روغن را در کف دست ریخته و به آرامی بر روی صورت و سایر نقاط بدن ماساژ دهید. جهت بهبود گردش خون در آن ناحیه خاص، اجازه دهید که روغن به درون پوست نفوذ کند. بعلاوه می توانید آب لیمو را با روغن مخلوط نموده و جهت درمان جوش، خشکی و خارش پوست، آن را روی پوست بمالید.

از آنجا که بادام به راحتی قابل دسترس می باشد، روغن آن هم همینگونه خواهد بود. کیفیت روغن با کیفیت بادام و روش استخراج آن معین می شود. برای آنکه برترین نتیجه را دریافت کنید، همواره روغن بادام شیرین با کیفیت خوب خریداری نمایید.

منبع: راسخون
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1864

به "روغن بادام جهت استفاده بر روی پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روغن بادام جهت استفاده بر روی پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید