زمان حضور در فرودگاه

به گزارش مجله همراهان، چند ساعت قبل از پرواز در فرودگاه باشیم؟

مسافران عزیزی که برای جابه جایی و رسیدن به مقصد مورد نظر هواپیما را انتخاب می نمایند، معمولا این سوال برایشان پیش می آید که چند ساعت زودتر از پرواز باید در فرودگاه حضور داشته باشند. تشریفات قبل از سفر در هواپیما نسبت به اتوبوس و قطار خیلی زمان بر است و ضروری است که مسافر با زمان بندی دقیق در فرودگاه حضور داشته باشد تا بدون استرس تمامی مراحل قبل از پرواز را طی نموده و با خیالی آسوده سوار هواپیما گردد. به همین علت زمان حضور در فرودگاه نکته بسیار مهمی است که تمام مسافران قبل از پرواز باید به آن توجه داشته باشند.

زمان حضور در فرودگاه

زمان حضور در فرودگاه برای پروازهای داخلی

شرایط پروازهای خارجی با داخلی فرق دارد، به همین علت زمان حضور در فرودگاه برای پروازهای داخلی با پروازهای خارجی هم فرق دارد. برای طی کردن مراحل قبل از پرواز در پروازهای داخلی حداقل 1.5 ساعت الی 2 ساعت قبل از زمان پرواز، باید در فرودگاه حضور داشته باشید، چرا که مراحل مختلفی را باید انجام دهید. هنگامی که به فرودگاه می رسید از هر ورودی که وارد ترمینال می شوید در نهایت به یک سالن عظیم خواهید رسید. معمولا در مقابل این ورودی ها مسافرانی را می بینید که با وسایل و چمدان های خود در صف چک امنیتی به وسیله دستگاه ایستاده اند. این اولین مرحله از تشریفات قبل از پرواز است و بعد از آن خودتان هم باید از گیت بازرسی عبور کنید. مرحله بعد تحویل بار و گرفتن کارت پرواز است.

ضروری است که هنگام بستن چمدان برای سفر به اندازه آن توجه کنید که در صورت داشتن اضافه بار آمادگی لازم از لحاظ زمانی و اقتصادی در فرودگاه داشته باشید. خوب است بدانید که کانترهای دریافت کارت پرواز در پروازهای داخلی حدود 30 دقیقه قبل زمان پرواز بسته می شوند پس برای دریافت کارت پرواز به زمان بندی خود دقت فرمایید. بعد از انجام این مراحل و گرفتن کارت پرواز، حال دیگر باید در سالن انتظار نشسته و منتظر باز شدن گیت پرواز شوید و به وسیله مانیتورهای موجود در سالن، پیگیر اطلاعات پرواز مورد نظرتان باشید.

هزینه اضافه بار و اندازه بار مجاز ایرلاین ها

زمان حضور در فرودگاه برای پروازهای خارجی

در پروازهای خارجی شما نیاز به زمان بیشتری برای انجام دادن تشریفات قبل از پرواز دارید، لذا ضروری است حداقل 3 ساعت قبل از زمان پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید تا با آسودگی خیال، تک تک مراحل را پشت سر بگذرانید. مراحل اولیه برای پروازهای خارجی هم همچون پرواز داخلی می باشد که پیش تر آنالیز کردیم.

در ادامه بعد از دریافت کارت پرواز، مسافران باید عوارض خروج از کشور را پرداخت نمایند بنابراین باید این نکته را در نظر داشته باشید که واریز وجه عوارض خروج از کشور 30 دقیقه زمان می برد تا در سیستم ثبت گردد پس بهتر است که پرداخت عوارض را به دقایق پایانی موکول نکنید. البته شما می توانید عوارض خروج از کشور را چند روز قبل از پرواز خود به صورت آنلاین و یا با مراجعه حضوری به بانک های سامان و ملی پرداخت کنید تا در فرودگاه از این بابت خیالتان راحت باشد.

مرحله بعد برای پرواز خارجی، چک کردن پاسپورت می باشد که شما با در دست داشتن قبض عوارض خروج و کارت پرواز باید به این قسمت مراجعه بفرمایید. در اینجا مسئول مربوطه مدارک و پاسپورت شما را چک نموده و پس از مهر کردن پاسپورت، شما را به سالن انتظار راهنمایی می نماید. نباید فراموش کنید که کانترهای دریافت کارت پرواز در پروازهای خارجی حدود 45 دقیقه قبل از زمان پرواز بسته خواهد شد و اگر بعد از این ساعت برسید، اجازه ورود نخواهید داشت و پرواز خود را از دست می دهید.

مسافران عزیزی که برای بار اول می خواهند به وسیله هواپیما سفر نمایند و از فرایند کارهای لازم قبل از پرواز در فرودگاه اطلاعی ندارند ضروری است با زمان بندی مناسب در فرودگاه حضور پیدا نموده و با دنبال کردن تابلوهای راهنمای فرودگاه، جویای مراحل شده و بدون استرس کارهای پذیرششان را انجام دهند تا دچار مشکل نشوند.

زهرا بینازاده

  • راهنمای اخذ گواهینامه بین المللی
  • بخشنامه های خارجی هواپیمایی کاسپین
  • آتش سوزی در جنگل های ترکیه

Set your Author Custom HTML Tab Content on your Profile page

منبع: فلای تودی
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1792

به "زمان حضور در فرودگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان حضور در فرودگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید