سیدعباس صالحی به عنوان رئیس شورای هنر انتخاب شد

به گزارش مجله همراهان، جلسه شورای هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار و در آن سیدعباس صالحی به عنوان رئیس این شورا انتخاب شد.

سیدعباس صالحی به عنوان رئیس شورای هنر انتخاب شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، جلسه شورای هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی روز گذشته به ریاست سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا و با حضور صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری (به صورت مجازی)، حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش (به صورت مجازی)، دکتر خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمد مهدی دادمان، قائم مقام رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، جواد رمضان نژاد، نماینده سازمان صدا و سیما، آقاسی، دبیر ستاد فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی و حاجیلویی، معاون خط مشی گذاری ستاد فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار گشت.

عاملی در ابتدای این جلسه طی سخنانی گفت: خوشبختانه شصتمین جلسه شورای هنر بعد از یک تأخیر طولانی تشکیل شده است.

وی افزود: اصل مصوبه تشکیل شورای هنر به سال 1376 بازمی شود که در آن سال اعضای شورای هنر توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شده و اولین جلسه در سال 1377 و آخرین جلسه هم در سال 1388 تشکیل می شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: از سال 1390 کمیسیون هنر و معماری در دبیرخانه تشکیل می شود که این کمیسیون متولی موضوع هنر در دبیرخانه می شود.

وی گفت: با توجه به تأکیدات حضرت امام ره و رهبر حکیم انقلاب مدظله العالی درباره هنر و نقش هنر در انتقال مفاهیم و ارزش های فرهنگی می توان گفت هنر در اصل یک عنصر الهی است که در کل خلقت و آفرینش الهی جریان دارد.

عاملی افزود: از این منظر هر چه انسان هنرمند در عرصه هنر تولید می کند، در حقیقت بازآفرینی خلقت الهی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: حوزه هنر حوزه موضوعات دوست داشتنی های جامعه انسانی است که از برجستگی، ظرافت، زیبائی و توانمندی برخوردار است و به نوعی تمام ابعاد تمدن بشری با هنر پیوند دارد. در واقع هنر از ماهیت تمدنی، فاخر و دوست داشتنی بودن برخوردار است.

صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز طی سخنانی گفت: راه اندازی مجدد شورای هنر در دوره اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یک اقدام قابل تقدیر است.

وی افزود: هنر شاخه تمدن اسلامی و ایرانی است و در طول تاریخ ایران به ویژه پس از اسلام، ایران را نمی توان بدون هنر شناخت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در موضوع بازسازی تمدن ایرانی اسلامی نمی توان به موضوع هنر بی توجه بود.

گفتنی است، در این جلسه سیدعباس صالحی، به عنوان رئیس شورای هنر انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1057

به "سیدعباس صالحی به عنوان رئیس شورای هنر انتخاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیدعباس صالحی به عنوان رئیس شورای هنر انتخاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید