شرکت های بیمه ای یاری رسان چطور در سفر به ما یاری می نمایند؟

به گزارش مجله همراهان، دریافت خسارت از شرکت های بیمه ای یاری رسان چگونه است!؟ آیا تا به این فکر نموده اید که در صورتی که خدای نانموده در طول سفر اگر مسئله ای برایتان پیش آمد چطور می توانید هزینه های ناشی از درمان و خسارت دیده شده را از بیمه خود دریافت کنید!

شرکت های بیمه ای یاری رسان چطور در سفر به ما یاری می نمایند؟

بیمه مسافرتی شاخه از بیمه است که بنابر پوشش هایی که برای آن در نظر گرفته شده است، به عنوان یک حامی برای مسافران در سفر نقش خود را به وسیله شرکت های یاری رسان ایفا می کند. هر کدام از شرکت های بیمه ای در ایران با یک یا چند شرکت یاری رسان در خارج کشور طرف قرارداد است تا با یاری آن ها بتواند خدمات مورد احتیاج مسافران در طول سفر را فراهم بیاورد.

این ها سوالاتی است که در این مطلب برای تمام آن ها پاسخ دریافت خواهید کرد، تنها کافیست کمی شکیبا باشید و در ادامه با ما همراه باشید.

شرکت یاری رسان چیست؟ یا چه ارتباطی با شرکت بیمه ای دارند؟

قبل از این که بخواهیم بگوییم شرکت یاری رسان چیست و چه ارتباطی با بیمه های مسافرتی دارد، بهتر است ابتدا درباره بیمه مسافرتی صحبت کنیم.

بیمه مسافرتی در واقع در سفرهای خارجی از مسافر یا همان فرد بیمه گزار همچون یک حامی حمایت می کند و نگرانی های وی را بابت گم شدن بار در فرودگاه، گم شدن پول نقد، بیماری و … که ممکن است پیش بیاید راحت و آسوده می کند.

بیمه مسافرتی خارج از کشور هم مانند دیگر بیمه های موجود یکی سری از حوادث معین و احتمالی را در نظر گرفته و از آن ها به عنوان پوشش یاد می کند. در صورتی که به طور کامل می خواهید با پوشش های بیمه مسافرتی آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم که مطلب آشنایی با پوشش های بیمه ای را مطالعه کنید. اما شرکت های یاری رسان!

توجه داشته باشید که خرید بیمه مسافرتی مختص سفرهای خارجی است و برای سفرهای داخلی این نوع بیمه، بیمه حوادث انفرادی نام دارد.

آشنایی با شرکت های یاری رسان

به علت اینکه هیچ یک از شرکت های بیمه ای ایرانی در خارج از کشور دارای شعبه نمی باشد، به منظور ارائه خدمات لازم به مسافران هر شرکت بیمه ای با یک الی دو شرکت بیمه ای یاری رسان قرارداد دارد تا بتوانند به بیمه گزاران خود یاری های لازم را ارائه دهند.

  • شرکت های یاری رسان طرف قرارداد با ایران

Mideast | Allianz | رایزشوتز | یاری رسان ایران (SOS) | اواسان | رمد

نکته: شرکت Mideast اپراتور فارسی زبان دارد و شرکت Allianz فاقد آن است.

تعامل شرکت های بیمه مسافرتی با شرکت های یاری رسان!

هر شرکت بیمه ای ممکن است با یک یا چند شرکت بیمه یاری رسان قرارداد داشته باشید. از همین رو ضروری است تا شما در مورد تمامی شرکت های یاری رسانی که بیمه های مسافرتی با آن ها ممکن است قرار داشته باشند نکاتی را بدانید. ما در ادامه این مطلب به طور اختصاصی در مورد هر کدام از شرکت های یاری رسانی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

اپراتور فارسی زبان

یکی از مهمترین فاکتورهایی که در انتخاب شرکت بیمه ای یاری رسان باید به آن توجه کنید، اپراتورهای فارسی زبان است. تصویر کنید در سفر دچار حال اگر زبان انگلیسی هم بلد نباشید مشکل شما چندین برابر می گردد! از همین رو انتخاب شرکتی که دارای اپراتورهای فارسی زبان هستند گزینه های بسیار خوبی به شمار می فرایند.

شرایط دریافت خسارت از بیمه مسافرتی

همانطور که می دانید پیش بینی هیچ اتفاقی در طول سفر قابل پیش بینی نیست! بیمه مسافرتی اما با توجه به پیش بینی تمامی خسارت هایی که ممکن است برای مسافران پیش بیاید این امکان را فراهم می آورد تا حدی نگرانی های بیمه گزاران کاهش پیدا کند. بیمه مسافرتی یکی از شاخه های این موضوع است که از مسافران در سفرهای خارجی محافظت می کند.

بیمه گزاران در صورتی بروز هرگونه مسئله ای می بایست با شماره شرکت یاری رسانی که بر روی بیمه نامه آن ها درج شده است تماس بگیرند و از شرکت یاری رسان درخواست یاری نمایند. شرکت یاری رسان هم با کارشناسی مسئله ای که برای بیمه گزار پیش آمده اقدامات لازم را در جهت برطرف و رجوع حادثه انجام می دهد.

نحوه پرداخت هم یکی از مواردی است که بستگی به شرکت یاری رسان دارد، بعضی از شرکت های یاری رسان در همان محل حادثه خسارت را پرداخت می نمایند و بعضی هم هزینه خسارت وارد شده را به طور مستقیم به ارگان مربوط (بیمارستان، فرودگاه و …) واریز می کند.

البته در صورتی که فرد بیمه گزار به مقدار کافی پول داشته باشید، دیگر احتیاجی مدت زمانی را که در سفر است در پی کارهای اداری باشد، می تواند هزینه وارد شده را خودش پرداخت کند و پس از آنکه به ایران بازگشت تمامی هزینه های خود را از شرکت بیمه ای دریافت نماید.

دارا بودن اعتبار در سفارت خانه از مهمترین فاکتورهای شرکت های بیمه یاری رسان!

دیگر فاکتوری که یک شرکت های بیمه ای یاری رسان باید داشته باشد، اعتبار در سفارت خانه است. همانطور که می دانید یکی از مدارکی که برای اخذ ویزا می بایست همراه داشته باشید، بیمه مسافرتی است. از همین بیمه مسافرتی را باید انتخاب کنید که شرکت یاری رسان آن در سفارت مربوطه دارای اعتبار کافی باشد.

به طور مثال شرکت یاری رسان Allianz را سفارت کشورهای دانمارک و اتریش تایید نمی کند از همین رو توجه داشته باشید که سفارت کشوری که می خواهید بروید کدام یک از شرکت های بیمه یاری رسان را تایید می کند.

تنوع طرح های شرکت های یاری رسان

شرکت های بیمه مسافرتی با شرکت های یاری رسان مختلفی قرارداد دارند، اما ممکن است پوشش آن ها تنها بخشی از کشورهای دنیا باشد. از همین رو ضروری است که تنوع طرح های پیشنهادی در شرکت یاری رسان را توجه کنید چرا که هر چه تعداد طرح های بیشتر باشد قطعا موارد جزئی تری را نیز شامل می گردد که این به نفع بیمه گزاران می باشد.

البته به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر شما می خواهید فقط به ترکیه سفر کنید لازم نیست که شرکت یاری رسانی را انتخاب کنید که تمامی کشورهای را تحت پوشش خود داشته باشید چرا که هزینه هم به مراتب بالاتر می رود و شما هیچ استفاده ای هم آن نخواهید داشت.

اهمیت کیفیت ارائه خدمات شرکت بیمه یاری رسان

خوب با تمام توضیحاتی که در مورد شرکت های بیمه یاری رسان گفتیم، نوبت به کیفیت ارائه خدماتی است که آن ها به بیمه گزاران ارائه می دهند. به طور قطع نمی توانیم بگویم کدام یک بهتر از بقیه است اما اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم شرکت بیمه مسافرتی سامان به علت تمرکز تخصصی که بر روی سفر و بیمه مسافرتی دارد به عنوان یکی از شرکت های بیمه ای بسیار مطمئن در کشور شناخته می گردد و شرکت یاری رسانی که این مجموعه با آن قرار گرفته است یکی از معتبرترین و مشهورترین شرکت ها در سطح بین الملل است که همان SOS باشد. از همین اگر پیشنهاد ما را در این زمینه بخواهید می گوییم با خرید بیمه مسافرتی سامان می توانید با یک خیال آسوده سفرتان را شروع کنید. لازم به ذکر مجدد است که این تنها یک پیشنهاد است و انتخاب بیمه مسافرتی کاملا به انتخاب مسافران بستگی دارد ما تنها اطلاعات لازم را ارائه می دهیم.

حال که را ساز و کار شرکت های بیمه یاری رسان آشنا شدید، بهتر می توانید برای خرید بیمه مسافرتی خودتان جهت سفرهایتان اقدام نمایید. در صورتی که هر گونه سوالی در رابطه با بیمه مسافرتی داشتید پیشنهاد می کنیم که مطلب باسخ به سوالات متداول برای خرید بیمه مسافرتی را حتما مطالعه کنید .

در تمامی کسانی که تا سرانجام این مقاله همراه ما بودند سپاسگزاریم و در صورت دارا بودن هر گونه تجربه جهت خرید بیمه مسافرتی یا استفاده از خدمات بیمه مسافرتی در خارج از کشور دارید با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2013

به "شرکت های بیمه ای یاری رسان چطور در سفر به ما یاری می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های بیمه ای یاری رسان چطور در سفر به ما یاری می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید