طرز تهیه شربت تمشک فوری و خوشمزه

به گزارش مجله همراهان، می خواهید سرطان از شما دور بماند، کمتر بیمار شوید، زخم های تان زود خوب شوند و پیری زود سراغتان نیاید؟ پیشنهاد می کنیم جای بیشتری را برای تمشک در برنامه غذایی تان باز کنید. این میوه خوشرنگِ سرشار از آنتی اکسیدان، ورم مفاصل را کم نموده و حتی به زیبایی پوست و مویتان هم یاری می نماید. پیش از این طرز تهیه شربت و مربای تمشک را به شما آموزش داده بودیم، این بار می خواهیم شربت تمشک را با راهی ساده تر آماده کنیم. تهیه این شربت کمتر از نیم ساعت وقت شما را خواهد گرفت؛ پس تا مهمان ها نرسیده اند دست بکار شوید.

طرز تهیه شربت تمشک فوری و خوشمزه
  • مواد لازم برای تهیه شربت تمشک فوری و خوشمزه

آب دو سوم پیمانه

تمشک تازه یک پیمانه

شکر دو سوم پیمانه

  • طرز تهیه شربت تمشک فوری و خوشمزه

مرحله اول

آب و شکر را مخلوط کنید و روی حرارت متوسط بگذارید. تا زمان به جوش آمدن آب آن را آرام آرام هم بزنید تا شکر به خوبی حل گردد. این کار حدودا پنج دقیقه وقت شما را خواهد گرفت.

مرحله دوم

وقتی شربت شکری شما قوام پیدا کرد، تمشک های تازه ای که پاک نموده و شسته اید را در قابلمه بریزید و پنج دقیقه بجوشانید. قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا کمی خنک گردد. سپس همه مواد را در مخلوط کن بریزید. تا زمانی که مایع موجود در مخلوط کن یکدست نشده، آن را خاموش نکنید.

مرحله سوم

وقتی که ترکیب نسبتا یکدستی ایجاد شد و شربت شما خوب رنگ گرفت، آن را از یک صافی ریز یا پارچه تنظیف رد کنید و تفاله ها را دور بریزید. البته قبل از دور ریختن تفاله ها، با قاشق آنها را چند بار به کف صافی فشار دهید تا مطمئن شوید که همه آب تمشک ها خارج شده است.

مرحله چهارم

شربت را با قیف در بطری شیشه ای که خوب شسته اید و برای 20 دقیقه در فر روشن حرارت داده اید بریزید. پس از پایین آمدن حرارت شربت، در بطری را ببندید و در یخچال بگذارید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 320

به "طرز تهیه شربت تمشک فوری و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شربت تمشک فوری و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید