لزوم همکاری سازمان جهانی بهداشت در زمینه آموزش همگانی و نظام پرداخت با بیمه سلامت

به گزارش مجله همراهان، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران از پیش بینی اختصاص منابع قابل توجه به خدمات دندانپزشکی و بیماران صعب العلاج در سال آینده خبر داد و بر لزوم همکاری سازمان جهانی بهداشت به خصوص در زمینه آموزش همگانی و نظام پرداخت با بیمه سلامت تاکید کرد

لزوم همکاری سازمان جهانی بهداشت در زمینه آموزش همگانی و نظام پرداخت با بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از آی هینا؛ دکتر محمد مهدی ناصحی در نشست با کریستوفر هاملمان نماینده سازمان دنیای بهداشت در ایران اظهار داشت: نقش سازمان دنیای بهداشت در هدایت سیستم بهداشت و سلامت کشورها بسیار قابل توجه است به همین دلیل ما نیز علاقه مند به همکاری در جهت ارتقای سلامت به خصوص در حوزه بیمه های پایه و مکمل با این سازمان هستیم.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران اضافه نمود: تا به امروز همکاری های خوبی میان سازمان بیمه سلامت و دفتر نمایندگی سازمان دنیای بهداشت صورت گرفته است که امیدواریم این همکاری ها روز به روز بیشتر شود تا تبادل اطلاعات در سطح بالاتری را در این دوره داشته باشیم.

وی ادامه داد:همکاری سازمان بیمه سلامت با سازمان دنیای بهداشت در زمینه تالیف کتاب و ترجمه و برگزاری دوره آموزشی در سال های گذشته قابل توجه بوده و انتظار داریم که این همکاری ها روز به روز بیشتر شود.

ناصحی گفت: بیمه سلامت بزرگترین بیمه اجتماعی کشور است که بیمه درمان حدود 42 میلیون نفر را در 5 صندوق بیمه ای از جمله صندوق بیمه همگانی، صندوق بیمه روستایی، صندوق سایر اقشار، صندوق کارکنان دولت و صندوق ایرانیان را بر عهده دارد که از نظر جغرافیایی، اجتماعی و اقتصادی در حال خدمت دهی به اقشار مختلف جامعه است.

وی پوشش همگانی بیمه پایه در سطح کشور را از جمله برنامه های مهم این سازمان اعلام کرد و اضافه نمود: تقویت بیمه پایه سلامت یکی از اهداف سازمان است که قصد داریم در این دوره انجام دهیم. همچنین در نظام پرداخت نیز برنامه های خوبی پیش بینی شده است تا از فیفور سرویس به سمت اقدامات قابل قبول تری که از نظر هزینه و فایده موثر هستند، حرکت کنیم.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: آموزش بیمه شدگان و ارائه دهندگان خدمت از دیگر برنامه های این سازمان است به نحوی که خدمات پیشگیری به عنوان اولویت در بسته خدمتی در حوزه مختلف مورد توجه است.

وی گفت: توسعه برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک با توجه به پوشش 90 درصدی به خصوص در بخش های دولتی، پوشش بیمه ای برای خدمات پرستاری در منزل،؛ پزشکی از راه دور و خدمات توانبخشی به ویژه در دوران کرونا از دیگر برنامه های مورد توجه و در دست اقدام سازمان بیمه سلامت است.

ناصحی از نماینده سازمان دنیای بهداشت در ایران درخواست کرد که در موضوعات مختلف به خصوص آموزش همگانی و نظام پرداخت با بیمه سلامت همکاری داشته باشند و اضافه نمود: حضور همکاران سازمانی و آشنایی و تبادل نظر با سایر کشورهایی که بیمه مترقی دارند، با همکاری این سازمان محقق می شود. بازدید میدانی و مشاهده بیمه های پیشرفته در دنیا و مقایسه آن برای پیشبرد اهداف سازمان به منظور معین راهبردهای کاربردی بسیار موثر خواهد بود تا در آنیده بتوانیم به عنوان همکاری های مشترک با سازمان دنیای بهداشت در موضوع بیمه سلامت به عنوان یکی از رکن های منطقه ای در این زمینه باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1410

به "لزوم همکاری سازمان جهانی بهداشت در زمینه آموزش همگانی و نظام پرداخت با بیمه سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم همکاری سازمان جهانی بهداشت در زمینه آموزش همگانی و نظام پرداخت با بیمه سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید