مکرون: قتل روز آدینه در پاریس تروریستی است

به گزارش مجله همراهان، رئیس جمهوری فرانسه رخدادهای روز آدینه را تروریستی خواند و با محکوم کردن حمله به یک معلم و بریده شدن سر وی در پاریس، به مردمش تاکید نمود تا علیه افراطگرایی متحد باشند.

مکرون: قتل روز آدینه در پاریس تروریستی است

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقام های فرانسه گفته اند، این معلم تاریخ در کلاسش درباره کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام (ص) صحبت می کرد. عامل مهاجم پس از حمله توسط پلیس به ضرب گلوله کشته شد.

دفتر دادستانی فرانسه گفته است، دادستان مقابله با تروریسم فرانسه تحقیقاتی را بر اساس این اقدام تروریستی شروع نموده است.

در همین حال، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه از مدرسه ای که این معلم در آن تدریس می کرد، بازدید کرد و با کارمندان آن به تبادل نظر پرداخت. وی گفت: این حمله نباید فرانسه را دچار تفرقه کند چون این چیزی است که افراطگرایان می خواهند. ما باید همگی در کنار هم باشیم.

این حمله روز آدینه در کنفلان-سنت-اونورین رخ داد و مظنون در اراگنی به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

یکی از مقام های پلیس گفته که مظنون با یک چاقو و تفنگ ایرسافت بوده که گلوله های پلاستیکی شلیک می نماید و درست 600 متر دورتر از محل آن حمله توسط پلیس کشته شد.

این مقام پلیس به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت، این معلم پس از بحث درباره آن کاریکاتورها حدود 10 روز پیش تهدیدهایی را دریافت نموده بود. والدین یک دانش آموز علیه او شکایت تنظیم نموده بودند. البته فرد مهاجم فرزندی در این مدرسه نداشت و هویت مظنون علنی نشده است. رسانه های فرانسه گزارش دادند که مهاجم احتمالا یک جوان 18 ساله چچنی متولد مسکو بوده باشد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1236

به "مکرون: قتل روز آدینه در پاریس تروریستی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکرون: قتل روز آدینه در پاریس تروریستی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید