نوشیدنی های رژیمی تاثیری بر عملکرد مجاری ادراری زنان ندارد

به گزارش مجله همراهان، دکتر استفانی فاوبیون، مدیر پزشکی انجمن یائسگی آمریکای شمالی، گفت: این مطالعه از این جهت مهم است که ممکن است پزشکانی را که به زنان مبتلا به بی اختیاری ادرار مشاوره می دهند، هدایت کند تا بیشتر بر روی تغییرات رفتاری، مانند حجم کل مصرف، تمرکز نمایند تا بر نوع نوشیدنی مصرفی.

نوشیدنی های رژیمی تاثیری بر عملکرد مجاری ادراری زنان ندارد

به گفته مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده، تحقیقات قبلی روی مدل های موش نشان داده بود که شیرین نماینده های مصنوعی انقباض عضله دترسور را که ادرار را از مثانه خارج می نماید، افزایش می دهد.

با وجود شواهد مبنی بر اینکه بعضی مواد غذایی و نوشیدنی اثرات نامطلوبی بر مثانه و دستگاه ادراری تحتانی دارند، تعداد کمی ارتباط بین بی اختیاری ادرار و شیرین نماینده های مصنوعی را تأیید نموده اند.

مطالعه نو مبتنی بر تجزیه و تحلیل داده های بیش از 80000 زن بود.

هدف آن آنالیز ارتباط بالقوه بین نوشیدنی های شیرین شده مصنوعی و علائم بی اختیاری ادرار و شناسایی بی اختیاری استرسی یا بی اختیاری آنی بود.

بی اختیاری ادرار از دست دادن کنترل مثانه و نشت ناخواسته ادرار است. بی اختیاری استرسی هنگام عطسه، خندیدن یا ورزش اتفاق می افتد. بی اختیاری آنی، احتیاج ناگهانی به ادرار کردن است.

این اختلال با سایر مسائل سلامتی، مانند اختلالات فکری، زوال عملکرد، زمین خوردن، شکستگی، سکته، افسردگی و به طور کلی کیفیت پایین تر زندگی همراه است.

تقریباً 20 درصد از زنان بالای 50 سال با بی اختیاری ادرار دست و پنجه نرم می نمایند و مجموعه ای از عوامل می توانند این بیماری را تحریک نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2224

به "نوشیدنی های رژیمی تاثیری بر عملکرد مجاری ادراری زنان ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوشیدنی های رژیمی تاثیری بر عملکرد مجاری ادراری زنان ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید