پیش بینی جذب 200 میلیارد تومان اعتبار از محل فروش املاک مازاد دستگاه های اجرایی

به گزارش مجله همراهان، رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به محدودیت منابع اعتباری، فروش املاک مازاد دستگاه های اجرایی استان لازم است و امید می رود سال جاری برای نخستین بار اجرایی گردد.

پیش بینی جذب 200 میلیارد تومان اعتبار از محل فروش املاک مازاد دستگاه های اجرایی

احمد راستینه گفت: سال جاری از محل فروش املاک مازاد دستگاه های اجرایی استان 200 میلیارد تومان تعهد پیش بینی شده است که با تحقق آن می توان این اعتبار را برای اجرای طرح های مهم از جمله شبکه آب و فاضلاب اختصاص داد.

وی ادامه داد: یکی از دستگاه هایی که باید هرچه سریع تر نسبت به ارائه و فروش املاک مازاد خود اقدام شرکت آب و فاضلاب است چرا که بعضی از طرح های در دست اجرای این شرکت سال هاست که به طول انجامیده و این زیبنده نیست که بعضی شهر های استان هنوز از امکان فاضلاب برخوردار نباشند.

بیشتر بخوانید

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: اجرای طرح های فاضلاب هم هزینه بر و هم زمانبر است از همین رو با اعتبارات موجود نمی توان این طرح ها را به زودی افتتاح کرد.

راستینه در ادامه بر ضرورت اجرای برنامه های بیشتر برای توسعه روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر ها تاکید نمود و گفت: افزایش هزینه هایی نظیر تامین مسکن سبب شده تا روستاییان ترجیح بدهند به شهر ها مهاجرت نمایند از همین رو باید در شورای برنامه ریزی استان برای جلوگیری از این روند راه حل های موثری ارائه داد.

وی، وجود بعضی ضوابط شهرسازی به ویژه در حریم بافت های تاریخی را مانعی برای بازآفرینی شهری دانست و گفت: این موضوع به طور مثال در منطقه چالشتر اشکالاتی ایجاد نموده است که می طلبد در این خصوص روان سازی کرد.

راستینه، نظارت بر نحوه هزینه کرد اعتبارات عمرانی را مهم دانست و گفت: با وجود اینکه اعتبارات استان در ماه های پایانی جذب شد باید به درستی نظارت گردد که انحرافی در این خصوص شکل نگرفته باشد.

وی اظهار داشت: بعلاوه می طلبد در جذب به موقع اعتبارات سال 1401 اهتمام بیشتری به کار گرفته گردد و تفاهم نامه ها سریع تر تبادل گردد.

خبرنگاران چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1401 بروزرسانی: 6 آبان 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2196

به "پیش بینی جذب 200 میلیارد تومان اعتبار از محل فروش املاک مازاد دستگاه های اجرایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی جذب 200 میلیارد تومان اعتبار از محل فروش املاک مازاد دستگاه های اجرایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید