چاووش اوغلو: اجازه نمی دهیم مشکل سوریه بر روابطمان با روسیه تاثیر بگذارد

به گزارش مجله همراهان، وزیر خارجه ترکیه روز دوشنبه در مصاحبه ای گفت که آنکارا اجازه نمی دهد که مشکل سوریه بر روابط با روسیه تاثیر بگذارد.

چاووش اوغلو: اجازه نمی دهیم مشکل سوریه بر روابطمان با روسیه تاثیر بگذارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه گفت که آنکارا و مسکو به همکاری با یکدیگر برای رسیدن به توافقی درباره آتش بس پایدار در استان ادلب سوریه ادامه می دهند.

وی که با روزنامه روسی ایزوستیا مصاحبه می کرد، گفت: کارهای بسیار زیادی وجود دارد که باید پوشش بدهیم همانطور که ما به همکاری فعال درباره این موضوعات با روسیه ادامه خواهیم داد.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه این مصاحبه تاکید نمود: ما اجازه نخواهیم داد که مشکل سوریه بر روابط و همکاری ما با روسیه تاثیر بگذارد.

چاووش اوغلو امروز نیز طی گفت وگو با خبرنگاران بعد از سرانجام پنجاه وششمین کنفرانس امنیتی مونیخ گفت طی جلسه ای که با هیأت روسی به ریاست سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور داشته، خواهان برقراری آتش بس فوری در ادلب شده است. (جزئیات بیشتر)

بر اساس گزارش ها، قرار است که هیأت ترکیه ای و روسیه امروز (دوشنبه) در مسکو ملاقات نمایند تا درباره آخرین تحولات ادلب صحبت نمایند،

ارتش سوریه طی هفته های اخیر اقدام به پاکسازی شهر حلب و ادلب از تروریست های مسلح جبهة النصره نموده و به سرعت مناطق وسیعی را از این دو استان به کنترل خود در آورده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 824

به "چاووش اوغلو: اجازه نمی دهیم مشکل سوریه بر روابطمان با روسیه تاثیر بگذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاووش اوغلو: اجازه نمی دهیم مشکل سوریه بر روابطمان با روسیه تاثیر بگذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید