آژانس مورد اعلام نشده ای در ایران کشف نکرده است

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین، در پیغام خود ابتدا با اشاره به این نکته که آژانس مورد اعلام نشده ای در ایران پیدا نکرده و تهران NPT را نقض نکرده می نویسد: ایران از کمیسیون مشترک برجام خواسته که به وسیله ساز و کار حل اختلاف به نگرانی های تهران درباره اجرای توافق توسط فرانسه، آلمان و انگلیس بپردازد. این سومین بار است که مشارکت نمایندگان برجام کوشش می نمایند از مکانیسم حل اختلاف استفاده می نمایند. این مکانیسم فاقد فرایند روشن و مورد توافق است.

آژانس مورد اعلام نشده ای در ایران کشف نکرده است

این پیغام در واکنش به صحبت های صبح امروز جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، منتشر شده است. بورل بامداد شنبه به نامه محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران پاسخ داد.

در نامه بورل آمده است: من امروز نامه ای را از وزیر خارجه ایران دریافت کردم که نگرانی های ایران در مورد مسائل مربوط به اجرای برنامه جامع اقدام مشترک توسط فرانسه، آلمان و بریتانیا را طبق بند 36 به کمیسیون مشترک جهت حل و فصل ارجاع می داد.

وی در ادامه گفت: همان طور که قبلاً گفته ام ساز و کار حل و فصل اختلاف نیازمند کوشش های فشرده و مبتنی بر حسن نیت از سوی همه طرف ها است. در کسوت هماهنگ نماینده کمیسیون مشترک از تمام طرف های برجام انتظار دارم با این روحیه به این فرایند نگاه نمایند.

بورل در ادامه متذکر شد: کمیسیون مشترک که مسئولیت نظارت بر اجرای این توافق ذیل مفاد برجام را بر عهده دارد از سال 2016 برای رایزنی درباره اجرای برجام و برطرف مسائل مرتبطی که هر یک از طرف ها مطرح نموده اند، تشکیل جلسه داده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1154

به "آژانس مورد اعلام نشده ای در ایران کشف نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آژانس مورد اعلام نشده ای در ایران کشف نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید