تشریح نحوه بازگشایی مدارس از 15 شهریورماه

به گزارش مجله همراهان، مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش با اشاره به بازگشایی مدارس از 15 شهریورماه گفت: نحوه بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان براساس شرایط شیوع بیماری کرونا خواهد بود.

تشریح نحوه بازگشایی مدارس از 15 شهریورماه

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای دانشجویی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمد محسن بیگی در برنامه صبح و مصاحبه رادیو مصاحبه گفت: بازگشایی مدارس یکی از موضوعات مهمی است که از سرانجام خردادماه در جلسات مختلف آموزش و پرورش مورد بحث و آنالیز نهاده شد و این موضوع دغدغه اصلی سیستم بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و خانواده ها است.

وی اضافه نمود: مدارس از 15 شهریورماه بازگشایی خواهند شد، اما نحوه بازگشایی براساس شرایط استان، شهرستان، منطقه و مدرسه براساس شیوع بیماری کرونا است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش اظهار داشت: در مناطق سفید و مناطقی که امکان بازگشایی وجود داشته باشد مدارس بازگشایی می شوند که در این مدارس رعایت فاصله اجتماعی و حداقل تراکم مورد توجه خواهد بود.

محسن بیگی اظهار داشت: در این روش دانش آموزان و معلمانی که دارای بیماری خاص هستند از حضور در مدرسه معاف هستند.

وی مطرح کرد: همچنین در مناطقی که نتوانیم تراکم را کنترل کنیم آموزش مجازی خواهد بود.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش گفت: در بعضی مناطق که به عنوان مناطق زرد شناخته می شوند سناریو حضور دانش آموزان در مدارس به صورت تلفیقی خواهد بود که در این سناریو روش حضوری و مجازی دنبال می گردد.

محسن بیگی ادامه داد: در مناطق قرمز نیز آموزش به صورت کامل مجازی خواهد بود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان مناطق خاص و محروم از ابزار های لازم آموزش مجازی بهره مند نیستند، گفت: باید دولت برای رفع این مشکل چاره ای بیاندیشد.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش ادامه داد: درحال حاضر در شرایط ویژه قرار داریم چراکه بیماری کرونا بدون پیش بینی در تمامی کشور ها گسترش پیدا کرد.

محسن بیگی افزود: بیماری کرونا دارای یک شرایط متغیر است بنابراین ما شاهد آن هستیم که شرایط شیوع بیماری در مناطق مختلف درحال تغییر است بنابراین ناچار به برنامه ریزی های سیال هستیم تا حداقل خسارت را داشته باشیم.

وی ادامه داد: ورود صداوسیما به آموزش دانش آموزان موجب شد که بعضی از مسائل آموزش مجازی رفع گردد.

دولت برای زیرساخت آموزش مجازی دانش آموزان مناطق محروم برنامه ریزی کند

در ادامه برنامه دکتر روح الله متفکر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و عضو هیات رئیسه مجلس گفت: ویروس کرونا پدیده جدیدی است که همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است بنابراین ضروری است برای رفع مسائل احتمالی در آینده ابزار آلات و زیرساخت و محتوا با این شرایط به روز گردد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش و آموزش عالی در بلند مدت باید در راستای ارتقا آموزش با موضوع مجازی زیرساخت و امکانات خود را به روز رسانی نمایند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: با شیوع این بیماری تدابیری در آموزش و پروش انجام شد، اما نباید توقع داشته باشیم که یک الگو اجرا گردد چراکه این امر شدنی نیست.

متفکر ادامه داد: درحال حاضر 26 استان کشور در مرحله هشدار و قرمز قرار دارند، اما باتوجه به اینکه مردم از ماسک بیش از گذشته استفاده می نمایند و شاهد رعایت فاصله اجتماعی هستیم بنابراین آمار شیوع بیماری رو به کاهش است.

وی اضافه نمود: پس از آنکه در اردیبهشت ماه بدون بستر سازی فرهنگی و امکانات لازم دولت مکان های عمومی را بازگشایی کرد شاهد شیوع موج دوم بیماری کرونا بودیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش امروز در مجلس حضور می یابد که در این جلسه سناریو های مختلف بازگشایی مدارس در مناطق مختلف آنالیز خواهد شد.

متفکر اظهار داشت: ما در مجلس تاکید داریم که فرآیند آموزش متوقف نگردد، اما درحال حاضر کیفیت آموزش نیز محل بحث است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1221

به "تشریح نحوه بازگشایی مدارس از 15 شهریورماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح نحوه بازگشایی مدارس از 15 شهریورماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید