مشخص تکلیف پرونده های نقل و انتقال به دانشگاه های داخل تا آخر شهریور

به گزارش مجله همراهان، معاون آموزشی وزارت بهداشت از مشخص تکلیف پرونده های انتقال دانشجویان پزشکی به داخل تا سرانجام شهریور اطلاع داد و گفت: در حال حاضر حدود 3000 پرونده برای انتقال به دانشگاه های داخل را آنالیز می کنیم.

مشخص تکلیف پرونده های نقل و انتقال به دانشگاه های داخل تا آخر شهریور

دکتر باقر لاریجانی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: دانشجویان رشته های علوم پزشکی که مشغول تحصیل در خارج از کشور هستند باید برنامه ریزی داشته باشند که تا انتها دوره در آن دانشگاه تحصیل نمایند، تا بعد از اتمام این دوره در امتحانات ورود به دانشگاه های کشور شرکت نمایند.

وی در ادامه توضیح داد: سیاست وزارت بهداشت این است دانشجویان رشته های علوم پزشکی از بین دانش آموزان استعدادهای برتر انتخاب شوند به همین جهت دانشجویانی که در رشته های علوم پزشکی دانشگاه های خارج از کشور هستند برای انتقال به دانشگاه های داخل در رقابت سنگینی با دانش آموزان کنکوری قرار دارند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه تعداد 10 هزار پرونده از دانشجویان علوم پزشکی مشغول به تحصیل در دانشگاه های خارجی برای انتقال به داخل کشور در این وزارت خانه ثبت شده است، اضافه کرد: از این تعداد حدود 7 هزار پرونده از دانشگاه ها معتبر است و 3 هزار پرونده دیگر از سوی دانشجویانی ثبت شده که در دانشگاه های غیر معتبر تحصیل می نمایند و ما برای این افراد پرونده انتقال به داخل تشکیل نداده ایم.

لاریجانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر پرونده حدود 3 هزار متقاضی انتقال به دانشگاه های داخل در حال آنالیز است، اظهار کرد: تاکنون کار نقل و انتقال بیش از 1000 پرونده اجرا شده است و ما سعی می کنیم تا قبل از انتها شهریور وضعیت تمامی پرونده ها معین تکلیف گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 314

به "مشخص تکلیف پرونده های نقل و انتقال به دانشگاه های داخل تا آخر شهریور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص تکلیف پرونده های نقل و انتقال به دانشگاه های داخل تا آخر شهریور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید