حزب چپ آلمان: برلین بی رحمانه از یونان اخاذی نموده است

به گزارش مجله همراهان، خبرنگاران: حزب چپ آلمان در واکنش به توافق اخیر بروکسل با یونان بر سر بسته نجات اقتصادی جدید پذیرفتن چنین توافقی را خارج از اراده آتن دانسته تأکید کرد که برلین بی رحمانه از یونان اخاذی نموده است.

حزب چپ آلمان: برلین بی رحمانه از یونان اخاذی نموده است

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، دیتمار بارتش، و سارا واگن کنشت معاونان رئیس فراکسیون چپ ها در مجلس آلمان در واکنش به توافق اخیر بین یونان و اتحادیه اروپا در بروکسل این انتقاد را به دولت آلمان وارد کردند که بی رحمانه از دولت به رهبری تسیپراس در یونان اخاذی نموده است. اینکه حزب سیریزا با این سیاست تحمیلی موافقت نموده است در اراده آزادانه این حزب نبوده است.

این دو سیاستمدار بلندپایه حزب چپ آلمان در یک ارزیابی سیاسی از توافق اروپا با یونان بر سر بسته نجات جدید تأکید کردند: ما باید این اخاذی را که به خصوص از طرف دولت آلمان شکل گرفته است مورد حمله قرار داده و به تأثیرات فاجعه بار آن همچنین برای پرداخت کنندگان مالیات آلمانی حمله ور شویم.

سارا واگن کنشت بعد از توافق اخیر گروه یورو با آتن در نشست بروکسل در پیغامی توییتری تأکید کرد که باجگیری و اخاذی دولت آلمان موفقیت آمیز بود و سیاست های تحمیلی جدید به یونان دیکته شده و پرداخت کنندگان مالیات آلمانی با خطرات جدید در مبالغ بالای میلیاردی روبه رو شدند.

رهبران کشورهای حوزه یورو صبح دوشنبه روی آغاز مذاکرات درباره یک بسته نجات دیگر با یونان به توافق دست یافتند. رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا پس از این توافق تأکید کرد که دیگر هیچ خروجی از منطقه یورو وجود نخواهد داشت.

سارا واگن کنشت در یک بیانیه مطبوعاتی درباره نتیجه مذاکرات بروکسل گفت: اروپا با آنگلا مرکل، وولفگانگ شایبله (وزیر دارایی آلمان) و زیگمار گبریل (معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان) به عنوان تروئیکای برلین هیچ آینده ای نخواهد داشت. مجدداً باید میلیاردها پولهای مالیاتی برای پیشبرد یک سیاست پوچ و شکست خورده به هدر برود. بسته نجات جدید دوباره برای پرداخت بدهی های قدیم همراه با بدهی های جدید برای یونان و حمایت از بانک های یونان کارآیی دارد. رکود مالی و بدبختی های اجتماعی در یونان تحت برنامه های ریاضتی جدید تقویت می گردد. تمام این برنامه ها چیزی جز یک اقدام غیر مسئولانه و غیر قانونی نیست.

معاونان فراکسیون حزب چپ آلمان توافق بروکسل را که باید در نشست ویژه مجلس آلمان در هفته آینده مورد تأیید قرار گیرد قابل پذیرش ندانستند و تأکید کردند کسانی که در یک همه پرسی به سیاست های ریاضتی نه گفتند نمی توانند حالا بله بگویند.

این دو سیاستمدار حزب چپ آلمان در اواخر ژوئن در یادداشتی مشترک انتقاد شدیدی را به سیاست یونان مرکل وارد کردند.

حزب چپ آلمان همچنین خواهان کاهش بدهی های یونان شده و با تأکید بر اینکه سیاست های ریاضتی و تقویت بحران مالی یونان در سالهای اخیر یک چهارم نیروی مالی یونان را نابود نموده و بدهی های این کشور را افزایش داده است تأکید کرد که تراژدی یونان مجدداً تمدید و وارد وقت اضافه شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 993

به "حزب چپ آلمان: برلین بی رحمانه از یونان اخاذی نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب چپ آلمان: برلین بی رحمانه از یونان اخاذی نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید