حمایت های بانکی از صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران، مفاد بندهای (1) الی (3) بخش ب مصوبات هفتاد و یکمین جلسه مورخ 8 خرداد ماه 1400 ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، به شرح زیر است:

حمایت های بانکی از صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا

1 - برای صاحبان مشاغل وکسب وکارهای به شدت آسیب دیده از کرونا (به غیر از تسهیلات قرض الحسنه)، بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی که موعد پرداخت آن ها درچهارماهه اول سال1400 بوده و در این بازه زمانی پرداخت نشده است، منوط به آن که بدهی آن ها به شبکه بانکی تا تاریخ 1399.11.1 درطبقه جاری قرارداشته باشد، به خاتمهی دوره تقسیط منتقل می شود تا طی چهارقسط پس از آخرین قسط وصول شود. تسهیلات پرداختی از محل صندوق کارآفرینی امید که برای کسب و کارهای به شدت آسیب دیده پرداخت شده است نیز مشمول امهال این بند می شود. موعد پرداخت تسهیلات با بازپرداخت به صورت دفعی برای مشمولین این بند که سررسید بازپرداخت آن در سه ماهه اول سال1400 باشد، به خاتمه تیرماه سال جاری منتقل می شود. استمهال موارد این بند از احتساب و اخذ وجه التزام تاخیر تادیه دین و کارمزد اضافی مستثنی است. مشمولین این بند تا موعد مقرر برای بازپرداخت اقساط دارای سررسید طی چهار ماهه اول سال 1400، مشمول محدودیت ها و ممنوعیت های بانکی ناظر بر اشخاص دارای بدهی غیرجاری نمی شوند.

2 -ممنوعیت ها و محدودیت های مقرر در ماده (5) مکرر الحاقی به قانون چک (صرفاً برای اخذ تسهیلات) برای چک های صادره توسط صاحبان مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از کرونا که تاریخ مندرج در چک در سه ماهه اول سال1400 بوده و منجربه برگشت چک و صدور گواهی نامه عدم پرداخت حداکثر تا خاتمه تیر ماه 1400 شود، در صورت تسلیم تقاضا از سوی صادرکننده چک به بانک یا موسسه اعتباری محال علیه، طی یک ماه پس از تاریخ برگشت، اعمال نخواهند شد.

3 - مصوبه جلسه 67 ستاد ملی مدیریت کرونا (ابلاغی طی بخشنامه شماره 43844 .00 مورخ 1400.2.18)، به شرح زیر اصلاح می شود:

در صورت عدم موجودی کافی اشخاص برای چک های صادره با سررسید اول تا بیستم اردیبهشت سال 1400، بانک ها و مؤسسات اعتباری باید از صدور گواهینامه عدم پرداخت و برگشت چک، در صورتی که حداکثر تا 20 خرداد ماه سال جاری به بانک ارائه شوند، اجتناب کنند. محاکم و ضابطین قضایی نیز از صدور اجرائیه در این موارد در بازه زمانی یاد شده خودداری کنند. همچنین چک هایی که سررسید آن ها اول تا بیستم اردیبهشت ماه سال 1400 بوده و به دلیل عدم موجودی کافی منجر به صدور گواهی نامه عدم پرداخت شده اند، تا 20 خرداد ماه سال جاری مشمول ممنوعیت ها و محدودیت های مقرر در قانون صدور چک نخواهند شد.

منبع: بانک مرکزی

آخرین اخبار بانکی را در صفحه بانک و بیمه خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1735

به "حمایت های بانکی از صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت های بانکی از صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید