علامت مهم سکته قلبی قبل از وقوع

به گزارش مجله همراهان، حمله قلبی یکی از دردناکترین بیماری هایی است که می تواند در بعضی موارد جان فرد را نیز به مخاطره بیاندازد. حمله قلبی زمانی بروز می نماید که یکی از رگ های خون رسان به قلب (رگ های کرونری) از طریق پلاک های چربی و کلسترول گرفته گردد.

علامت مهم سکته قلبی قبل از وقوع

یکی از تصورات اشتباه درباره حمله قلبی این است که این بیماری هیچ علائمی ندارد. این در حالی است که پیش از بروز حمله قلبی در فرد، علائمی بروز می نماید و در صورتی که فرد نسبت به آن هوشیار باشد می تواند خطر مرگ را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد.

یکی از علائم مهم پیش از سکته قلبی

دانشمندان دانشگاه کارولینای جنوبی آمریکا می گویند یکی از علائم رایج سکته قلبی خمیازه کشیدن است. اگر فرد به طور مستمر اقدام به خمیازه کشیدن بی علت کند بدون آنکه علائم خواب آلودگی را داشته باشد، این امر می تواند یکی از علائم مهم پیش از بروز سکته قلبی باشد.

البته موارد زیادی می تواند باعث بروز خمیازه در فرد گردد که مهم ترین آن ها شامل کمبود خواب، بی خوابی در طول شب، ابتلا به اختلال وقفه خواب (آپنه خواب)، نارکولپسی و استفاده از داروهایی است که دارای عوارض خواب آور هستند، می گردد.

بیماری های وخیم دیگری مانند خونریزی داخلی، تومور مغزی، ام اس و سکته مغزی می تواند باعث بروز خمیازه های زیاد و بی علت در فرد باشد.

با این حال، علی رغم تحقیقات گسترده دانشمندان برای پی بردن به علت اصلی بروز خمیازه در انسان، هنوز هیچ علت علمی برای این موضوع یافت نشده است. بعضی معتقدند خمیازه کشیدن باعث تقویت اکسیژن رسانی در خون و کاهش دمای مغز می گردد.

متخصصان قلب تاکید دارند کسانی که در حین ورزش کردن به ویژه در روزهای گرم سال اقدام به خمیازه کشیدن می نمایند در خطر حمله قلبی قرار دارند. خمیازه در این افراد نشان دهنده بروز یک مشکل در قلب است.

یک تحقیق که در آمریکا اجرا شده است نشان می دهد خمیازه کشیدن و مکانیسم تنظیم درجه حرارت بدن ارتباط مستقیمی با هم دارند. زمانی که سایر سازوکارها برای خنک کردن بدن دچار مشکل گردد، مغز دستور خمیازه کشیدن را صادر می نماید.

انسداد رگ های کرونری منجر باعث می گردد قلب کوشش بیشتری برای خونرسانی انجام دهد و این فشار بیشتر باعث فراوری گرما می گردد. به همین علت هم کسانی که دچار حمله قلبی شده اند عرق می نمایند و دمای بدنشان بالا می رود.

منبع: فرارو
انتشار: 21 فروردین 1402 بروزرسانی: 21 فروردین 1402 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2267

به "علامت مهم سکته قلبی قبل از وقوع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علامت مهم سکته قلبی قبل از وقوع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید