مراقب باشیم زمین نخوریم!

به گزارش مجله همراهان، خبرگزاری خبرنگاران- حورایی، دکترای روانشناسی گفت: در زندگی یک سری لغزشگاه هایی وجود دارد که باید حسابی مراقبشان بود و احتیاط کرد که زمین نخوریم.

مراقب باشیم زمین نخوریم!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سیدمجتبی حورایی، دکترای روانشناسی می گوید: وقتی برف می آید، وقتی همه جا یخ زده و سُر و لغزنده می گردد همه مراقبند زمین نخورند و آسیب نبیند؛ چه آن هایی که می خواهند در معابر راه بروند و چه آن هایی که می خواهند رانندگی نمایند، احتیاط بیشتری می نمایند و مراقبند که زمین نخورند، نلغزند و آسیب نبینند، این خیلی خوب است.

سیدمجتبی جورایی ادامه می دهد: در زندگی هم لغزشگاه هایی هست که خیلی ها آنجا زمین می خورند. یکی از آن لغزشگاه ها عصبانیت است؛ وقتی ما در یک ارتباط دونفره، یا یک موضوعی عصبانی می شویم آنجاست که ممکن است نتوانیم خودمان را کنترل کنیم؛ ممکن است حرفی بزنیم، قضاوتی بکنیم و به گونه ای برخورد کنیم که به زندگی ما به ارتباطات ما لطمه جدی و جبران ناپذیر بزند؛ پس مراقب باشیم در عصبانیت ها خودمان را کنترل کنیم.

این روانشناس و مشاور امور تربیتی شرح می دهد: یکی دیگر از آن لغزشگاه ها دوستی است. دوستی یک موقعیت دوطرفه است یعنی می تواند هم برای ما پیامد های مثبت و انگیزه و الهام داشته باشد، هم می تواند زندگی ما را تحت تأثیر قرار بدهد و آسیب های جدی به ما بزند. خیلی ها در دوستی هایشان دقت نکردند، تأمل نکردند و با هرکسی دوستی کردند، و از همین ناحیه لغزش های جدی تجربه کردند و سخت زمین خوردند.

حورایی اضافه می نماید: لغزشگاه سوم پول و موقعیت و امکانات است. خیلی ها وقتی به پول هنگفت و ثروت خوبی رسیدند، دچار غرور شدند یا برای ثروت بیشتر به دروغ و خیانت و فریب دیگران رو آوردند. مراقب باشیم کسب ثروت و افزایش آن هیچ وقت ما را دچار غرور و خطا های رفتاری نکند؛ آن هایی پیروز هستند که مراقبند زمین نخورند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1748

به "مراقب باشیم زمین نخوریم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقب باشیم زمین نخوریم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید