نحوه پاسخ گردان های حزب الله به حمله اخیر آمریکا

به گزارش مجله همراهان، سخنگوی گردان های حزب الله عراق درباره نحوه برخورد با حمله اخیر آمریکا به مقر های الحشد الشعبی در استان الانبار و پاسخ به این اقدام تجاوزکارانه، شرح داد.

نحوه پاسخ گردان های حزب الله به حمله اخیر آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد محیی سخنگوی گردان های حزب الله عراق در تبادل نظر با چند رسانه بر ضرورت پاسخگویی به واشنگتن در پی حمله اخیر به مقر های الحشد الشعبی در استان الانبار، تاکید نمود.

وی در تبادل نظر با شبکه روسی RT با اشاره به اینکه واشنگتن عراق را به عرصه تسویه حساب های منطقه ای خود تبدیل نموده، گفت: آمریکا زمانی که بخواهد گروه یا مجموعه ای عراقی را هدف قرار دهد آن را به ایران نسبت می دهد. آمریکا زمانی که عراق را در سال 2003 اشغال کرد، یک کشور را اشغال کرد و اکنون نیز حق ملت عراق است که با این اشغالگری با مقاومتی که واشنگتن آن را ایرانی توصیف می نماید، مقابله کند.

سخنگوی گردان های حزب الله عراق با غیرقانونی خواندن حضور نیرو های آمریکایی در خاک کشورش گفت: آمریکایی ها، فرزندان عراقی را که با داعش مقابله نموده اند، وابسته به ایران می دانند. توافقنامه های راهبردی امضاء شده میان بغداد و واشنگتن، به آمریکا اجازه نمی دهد که پایگاه های نظامی دایمی در عراق احداث کند یا برای تجاوز به خاک کشور های دیگری از خاک عراق استفاده کند. همچنین این توافقنامه ها به آمریکا اجازه نداده که گروه های حاضر در خاک عراق را هدف قرار دهند. در حالی که در 29 دسامبر جاری، این اتفاق در شهرستان القائم در استان الانبار روی داد.

وی اضافه نمود: آمریکا کوشش دارد که این امر را القاء کند که به دستور و اجازه دولت عراق در خاک این کشور حضور دارد. اما واشنگتن با توسل به نیروی نظامی خود، حضورش در عراق را تحمیل نموده و به دنبال اهداف و منافع سیاسی خود است.

محمد محیی تاکید نمود که واشنگتن پس از آنکه از قدرت الحشد الشعبی مطلع شد، طرحی تحت عنوان آینده عراق در مرحله پساداعش ترسیم کرد که مهمترین بند آن، مقابله با نفوذ و قدرت ایران و الحشد الشعبی بود.

وی در تبادل نظر با پایگاه خبری بغداد الیوم درباره نشست فوق العاده رهبران این گردان ها برای آنالیز نحوه پاسخگویی به نیرو های آمریکایی پس از بمباران مواضع الحشد الشعبی در الانبار، توضیح داد: در این نشست سازوکار برای پاسخ مناسب به نیرو های آمریکایی پس از حمله به مقر های الحشد الشعبی در القائم و بازنگری در توافق امنیتی امضاء شده میان عراق و ایالات متحده آمریکا آنالیز شد.

وی اضافه نمود: موضع گردان های حزب الله درباره این تجاوز شفاف است. باید پاسخی مناسب و در سطحی مطلوب به این تجاوز داده گردد. حمله یکشنبه شب آمریکا، وقیحانه و نقض آشکار حاکمیت عراق به شمار می رود.

سخنگوی گردان های حزب الله عراق در ادامه از گروه های سیاسی کشور خواست تا موضعی قاطع در قبال این تجازو بگیرند و هرچه زودتر قانونی برای اخراج نیرو های آمریکایی از کشور تصویب نمایند.

وی از مردم عراق و حاضران در میدان های تظاهرات و اعتصاب خواست که به شعله ای قوی برای اخراج اشغالگران و سفیر آمریکا در کشور تبدیل شوند.

جنگنده های ارتش آمریکا، یکشنبه شب، چند مقر گردان های حزب الله مرتبط با سازمان الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کردند و وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه ای این حمله را تأیید کرد.

منابع الحشد الشعبی نیز اعلام کردند که در این حمله هوایی، دست کم 28 نفر از نیرو های الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ 45 شهید و 51 نفر دیگر مجروح شدند

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 727

به "نحوه پاسخ گردان های حزب الله به حمله اخیر آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه پاسخ گردان های حزب الله به حمله اخیر آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید