چین به لایحه سنای آمریکا درباره تهدیدهای فناوری واکنش نشان داد

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران به نقل از شینهوا، اقدام سنای آمریکا مبنی بر تائید بسته اقتصادی به ارزش 190 میلیارد دلار که هدف از آن مقابله با تهدیدهای پکن در حوزه فناوری اسم می گردد؛ واکنش مجلس چین را در پی داشت.

چین به لایحه سنای آمریکا درباره تهدیدهای فناوری واکنش نشان داد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

کمیته روابط خارجی کنگره ملی خلق چین تائید این مصوبه از سوی سنای آمریکا را ناشی از ذهنیتی مبتنی بر معیارهای جنگ سرد دانست و آن را اقدامی در راستای مداخله در امور داخلی چین تلقی کرد.

این کمیته بعلاوه از سنای آمریکا به علت زیر سوال بردن سیاست های داخلی و خارجی چین انتقاد کرد.

مجلس سنای آمریکا سه شنبه با 68 رای موافق در برابر 32 رای مخالف بسته ای از طرح ها و قوانین را با هدف ارتقای توانایی و قدرت این کشور برای رقابت با فناوری چینی تصویب کرد.

این طرح و قوانین که از سوی هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه مورد حمایت واقع شده، نشانگر موضع سختگیرانه کنگره در قبال پکن است.

سناتورهای آمریکایی بعلاوه بودجه 50 میلیارد دلاری را برای افزایش فراوری و تحقیق درباره نیمه هادی ها و تجهیزات ارتباطی اختصاص داده اند.

طرح سنا برای آنالیز راهی مجلس نمایندگان آمریکا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1770

به "چین به لایحه سنای آمریکا درباره تهدیدهای فناوری واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به لایحه سنای آمریکا درباره تهدیدهای فناوری واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید