کانادا به همکاری خود با چین تاکید نمود

به گزارش مجله همراهان، وزیر امور خارجه کانادا در اظهاراتی ضمن انتقاد تلویحی از تصمیم اتاوا درباره تحریم شرکت هوآوی، همکاری هوشمندانه با چین را الزامی دانست.

کانادا به همکاری خود با چین تاکید نمود

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به نقل از رویترز، فرانسوا فیلیپ شامپین، وزیر امور خارجه کانادا با اتهام زنی به پکن گفت این کشور به چین برای بهبود اوضاع حقوق بشری خود فشار خواهد آورد، اما تمایلی به مصاحبه های سخت غیرمسئولانه ندارد.

او با اشاره به قدرت مالی چین و نقش اصلی آن در مبارزه با تغییر اقلیم، گفت: گرچه سخت است، همچنان هوشمندانه همکاری ها را با چین ادامه دهیم.

از زمانی که پلیس کانادا یکی از مدیران ارشد شرکت هوآوی را به خواست آمریکا، بازداشت کرد، روابط دوجانبه بین دو ملت در دسامبر سال 2018 رو به سردی رفت. به دنبال این اقدام، چین نیز دو شهروند کانادایی را بازداشت و از واردات سودآور دانه کلزا جلوگیری کرد.

دولت لیبرال جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا تحت فشار مخالفان رسمی محافظه کار میخواهد تأمین تجهیزات هوآوی برای دسترسی به شبکه های مخابراتی 5G را ممنوع و فعالیت های این شرکت را با ادعای مداخله چین در امور داخلی کانادا متوقف کند.

او به کمیته ویژه پارلمانی در روابط کانادا و چین توصیه کرد: بهتر است درگیر وسوسه سخنان سخت و غیرمسئولانه ای نشویم که هیچ نتیجه ملموسی برای بازداشت شدگان، کشاورزان کانادایی، جامعه بازرگانی و هواداران حقوق بشر ندارد. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1345

به "کانادا به همکاری خود با چین تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا به همکاری خود با چین تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید